תוקן עוול נוסף של פירון: הישיבות יתוקצבו עבור תלמידים מיוחדים

מדובר בשעות עזרה ותמיכה בהן מעניקים אנשי מקצוע לאותם תלמידים טיפולים פרא-רפואיים, טיפולים ביצירה ובהבעה ועוד כלים שונים שמטרתם לאפשר לתלמיד להמשיך ללמוד במסגרת החינוך הרגיל ולהשתלב בו

בשורה להורי תלמידים מיוחדים: הוחזרו שעות השילוב לתלמידים מיוחדים בישיבות הקטנות, במסגרתן יזכו התלמידים הייחודים לסיוע חינוכי של אנשי מקצוע במימון משרד החינוך.

בראשית שנת הכספים 2015, פנו ראשי ישיבות קטנות למשרד החינוך בכדי לבקש שעות עזרה ותמיכה נוספות עבור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, אך משרד החינוך בראשותו של השר דאז שי פירון, מנע מהם לקבל את אותן השעות, למרות שמדובר בשעות חשובות וקריטיות עבור התלמידים המתקשים.

מיד עם כניסתו של סגן השר פרוש למשרד החינוך, עם הקמת הממשלה הנוכחית, הוא קיבל פנייה דומה מראשי ישיבות שביקשו את עזרתו בעניין, אך הפקידים סרבו בטענה שאותן אלפי שעות שמיועדות לתלמידים במגזר החרדי חולקו לצרכים אחרים.

על פי דרישתו של פרוש, בשנת הכספים הנוכחית יתוקן העוול והישיבות הקטנות שלהן תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, יחזרו לקבל את השעות המיועדות להן.

קרא עוד:

[postim]

בשעות העזרה והתמיכה שאמור משרד החינוך לתקצב, מעניקים אנשי מקצוע לאותם תלמידים טיפולים פרא-רפואיים, טיפולים ביצירה ובהבעה ועוד כלים שונים שמטרתם לאפשר לתלמיד להמשיך ללמוד במסגרת החינוך הרגיל ולהשתלב בו. כלים אלו מהווים לרוב את ההבדל בין לימודים והתפתחות תקינה לבחור הצעיר ובין דעיכתו ונשירתו מהמסגרת הנורמטיבית.

הבשורה החדשה כוללת גם תקצוב 'מסייעים' – אברכים שיושב ועוזרים לתלמידים המתקשים, כדי שיוכלו להשתלב באופן מיטבי בסביבת הלימודים. בעזרת הסיוע יכול התלמיד להשתלב חברתית וליטול חלק בכלל הפעילויות במסגרת החינוכית בה הוא לומד.

(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו