משפטי אולמרט: רה"מ לשעבר נענש בחודש מאסר נוסף בגין שיבוש הליכי משפט

אהוד אולמרט ייכנס לכלא מעשיהו ביום שני הקרוב, למשך 19 חודשים • אם לא יהפוך בית המשפט העליון את הכרעת המחוזי בתיק אחר, ירצה ראש הממשלה לשעבר 27 חודשים מאסר

בית משפט השלום בירושלים קבע הבוקר כי ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ירצה עונש של חודש מאסר נוסף, בגין הרשעתו בשיבוש הליכי משפט בתיק הולילנד.

השופט אביטל חן קיבל חלקית את הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם אולמרט וקבע כי רק 5 מחודשי המאסר שנגזרו עליו בתיק, יהיו חופפים לתקופת מאסרו בתיקים האחרים בהם הורשע.  בנוסף הושתו עליו 4 חודשי מאסר על תנאי למשך 4 שנים וקנס כספי של 50,000 שקלים.

"עיקר הבעיה לטעמי בתיק שבפניי, נעוצה בשאלת סבירות הבקשה לחפוף את מלוא תקופת המאסר באופן שהנאשם לא ירצה ולו יום מאסר אחד בגין העבירות שבפניי", כתב השופט בהחלטתו. "מתקשה אני לקבל את הסדר הטיעון ולפיו אדם אשר חטא בשתי עבירות שיבוש חמורות מאוד לא ירצה ולו תקופה מאסר קצרה, במצטבר, בגין עבירותיו אלה".

קרא עוד:
[postim]

אולמרט צפוי להיכנס לכלא 'מעשיהו' ברמלה ביום שני הבא ולהתחיל בריצוי עונש המאסר בן השנה וחצי שנגזר עליו בגין חלקו בפרשת הזרע, בה הורשע בנטילת שוחד של 60,000 שקלים. כאמור, עונשו הוחמר והוא ירצה כעת 19 חודשי מאסר.

במקביל, נגד ראש הממשלה לשעבר תלוי ועומד עונש מאסר נוסף של 8 חודשים, בגין הרשעתו בקבלת שוחד בתיק טלנסקי. בית המשפט המחוזי קבע כי חודשים אלו לא יהיו חופפים אלא יצטברו על חודשי המאסר שנגזרו עליו בתיקים האחרים, אך העניין עדיין תלוי ועומד בבית המשפט העליון.

(צילום: אוהד צוויגנברג – POOL)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו