גפני לשגריר: "ממשלת הולנד נהגה באבירות ראויה"

גפני שיבח את ממשלת הולנד על כך שלמרות הבעיות החוקיות נמנעה מלעצור את תשלום הרנטות בפועל • השגריר ההולנדי לגפני: "בטוח שנמצא פתרון ראוי. מעדיף לא להיכנס לפרטים בשלב הזה" • הרשות לזכויות ניצולי השואה סיכמה עם 600 הניצולים על הפסקת התשלומים הנמוכים מצידה, כדי שלא לפגוע בזכאות לתשלומים הגבוהים המועברים על ידי הולנד

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

בתום דיון תקדימי בהשתתפות שגריר הולנד בישראל, הודיע היום יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, כי צוותי מו"מ מטעם ממשלות ישראל והולנד ייפגשו בהקדם על-מנת להגיע להסכמות שיאפשרו את המשך תשלומי הרנטה שמשלמת ממשלת הולנד לניצולי שואה יוצאי הולנד, חרף בעיות משפטיות בעקבות האיסור על כפל קצבאות בחוק ההולנדי.

בכך סיכם גפני שבוע של מאמצים לקדם פתרון לסוגיה שנמשכת כשנה וחצי, אליה נחשף רק לפני שבוע ימים. גפני שיבח את ממשלת הולנד על-כך ש"למרות הבעיות החוקיות שנתגלעו בהולנד, נמנעה זו מלעצור את תשלום הרנטות בפועל. הרנטה שנותנת ממשלת הולנד היא מכובדת מאוד. נותנים ברמה הגבוהה ביחס למדינות אחרות".

גפני קידם בברכה את השגריר שבעקבות פגישתם בשבוע שעבר הביע נכונות להשתתף בישיבת ועדת הכספים היום על-מנת להביע את נכונותה של ממשלת הולנד לדון בנושא ולהגיע להסכמות. גפני סיפר שהיתה לו פגישה טובה עם השגריר וכי "לאחר בדיקת הנושא בימים האחרונים אין לו השגות לגבי ממשלת הולנד וכי הוא מברך אותה על הסיוע שמעניקה לניצולי השואה". לשגריר אמר: "הדאגה לניצולי השואה היא אחד הנושאים החשובים ביותר לנו, לאחר ששליש מהעם היהודי נספה בשואה. יש לנו חובה מוסרית לעשות כל שאפשר למען הניצולים שנמצאים איתנו כאן בארץ".

שגריר הולנד בישראל, מר גִ'יל בֶסְחוֹוֹר פְּלוּחְ, אמר שהוא שמח להופיע בפני הוועדה וכי "נציגי שתי הממשלות ייפגשו על-מנת למצוא פתרון שיספק מענה הולם לניצולי השואה. אני בטוח שנמצא פתרון ראוי ומעדיף לא להיכנס לפרטים בשלב הזה. ממשלת הולנד רואה חשיבות רבה לסיוע ולתמיכה באנשים הללו".

קרא עוד:
[postim]

ניצולי שואה יוצאי הולנד שהשתתפו בדיון הודו ליו"ר הוועדה גפני על מהירות הטיפול וההירתמות שלו לנושא וביקשו להעביר מסר לממשלת הולנד באמצעות שגרירה בישראל. נציג מרכז הארגונים של ניצולי השואה, המייצג את ניצולי הולנד, חנוך וייסברג: "הכספים שמשולמים בישראל אינם לא פנסיה ולא הכנסה מרכוש ולכן לא אמורה להיות בעיה של חפיפה בתשלומים".

מזכיר ארגון עולי הולנד, אנדרי בוארס: "יש כ- 12 אלף עולי הולנד בישראל. דיברנו עם עפרה רוס והגענו להסכמה שלא ישולם התשלום מממשלת ישראל כדי לא לפגוע בתשלום מהולנד. היועצת המשפטית של הרשות לניצולי השואה, גליה מאיר אריכא הסבירה: "יש כאן שתי קצבאות, אחת מממשלת הולנד, אחת מוועידת התביעות ועוד השלמה שלנו לפי חוק נכי רדיפות הנאצים. זה מתחיל מ- 2200 ₪ ויכול להגיע גם ל- 10,000 הכל לפי מידת הנכות. הקצבה ההולנדית עומדת על כ- 1,000 עד 2,500 יורו. התכנית הלאומית שלנו נועדה להיטיב עם יוצאי גטאות שבעבר לא קיבלו קצבת נכות. מלכתחילה, מי שקיבלו קצבה ממדינה מערב אירופית לא היו אמורים להיכלל בתכנית הזו אלא רק לאחר התיקון לחוק ב- 2013".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס אמרה כי "מאחר שמדובר בקבוצה של 600 איש בסה"כ וההיסטוריה לא מאירה באופן חיובי את מה שקרה ליהודים בהולנד, יש מקום שממשלת הולנד תמשיך את התשלומים. 600 איש זה לא כסף גדול, במיוחד כשמדברים על הנקודה השחורה ביותר בתולדות האנושות, לפחות בתקופה המודרנית. ועכשיו מדברים על אבירות והתנהגות ראויה לשבח של הולנד לניקוי מצפונה, אך עדיין מדברים על אותם אנשים שלצערי הרב, הזמן שלהם קצוב".

יו"ר הוועדה גפני, השיב לה, כי "בכל הסדר שיגובש לא יהיו החזרים רטרואקטיביים. ממשלת הולנד ראויה לשבח בעניין הזה ומתנהגת בעניין הזה באבירות. יש לממשלת ישראל מה ללמוד מממשלת הולנד". עוד ציין, כי כספים שהוחלט להקצות לניצולי השואה עוד ב- 2014 ולא נוצלו לא יוחזרו לאוצר אלא ישולמו בסופו של דבר לניצולים. אני אדאג לכך. זה כסף שהוקדש לניצולים וגם אם נשאר משהו, בין השאר בגלל הוויתור של יוצאי הולנד עקב החשש מביטול הרנטה, הוא לא יוחזר לאוצר. אני מעריך שנגיע להסכמות עם ממשלת הולנד ויגובש פתרון. ועדת הכספים תעקוב אחרי ההתקדמות בעניין".

(אילוסטרציה: יצחק הררי – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture