שר הדתות בבית הכנסת השרוף: "נמצה הדין עם הפורעים בצורה הקשה ביותר"

שַׁאֲלִי שְׂרוּפָה בָּאֵשׁ: צמרת משרד הדתות ביקרה בבית הכנסת שהוצת בסוף השבוע: "תמונת המצב מחרידה" • בית הכנסת הוקם לזכרם של שלושת הנערים החטופים, על הגבעה ממנה נצפה המקום בו נתגלו גופותיהם • "חובתנו היא לשמור ולהגן על בתי הכנסת שלנו" אמר השר דוד אזולאי

שר הדתות דוד אזולאי בבית הכנסת השרוף  (10)

בליווי כוחות צבא וביטחון הגיע הבוקר שר הדתות דוד אזולאי לבית הכנסת בו הוצתו ספרי הקודש בשבת האחרונה בגבעת שורק בסמוך לכרמי צור שבגוש עציון בכדי להביע מחאה ולתת תקווה.

השר אזולאי נחשף למראות הקשים של ספרי הקודש שהושלכו וחוללו בביזיון והוצתו בזדון בבית הכנסת שהוקם לזכרם של שלושת הנערים החטופים גלעד שאער נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי״ד שנרצחו לפני כשנה וחצי וממקום הגבעה בה הוקם בית הכנסת צופים על המקום בו נמצאו גופותיהם.

כיממה לאחר שריפת בית הכנסת קבע צוות החקירה המשותף של משטרת מחוז ש״י וכבאות והצלה מחוז יו״ש כי על פי הממצאים והעובדות מדובר בהצתה מכוונת.

השר לשירותי דת שהגיע למקום על מנת לחזק את ידי התושבים הביע זעזוע עמוק ואמר כי "תמונת המצב מחרידה ולא נעבור לסדר היום עד למיצוי הדין עם הפורעים בצורה הקשה ביותר. חובתנו היא לשמור ולהגן על בתי הכנסת שלנו ונעשה הכל על מנת שאויבינו לא יקומו עלינו".

(צילומים: גרשון אלינסון – פלאש 90; משרד הדתות)

.

.

.

.

.

שר הדתות דוד אזולאי בבית הכנסת השרוף  (6)

שר הדתות דוד אזולאי בבית הכנסת השרוף  (7)

.

.

שר הדתות דוד אזולאי בבית הכנסת השרוף  (11)

.

.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו