עדיין לא רגוע: הוארך האישור להעסקת מאבטחים עד 14 שעות ביממה

​לנוכח המצב הביטחוני והביקושים הגבוהים לשירותי אבטחה, אישר בחודש אוקטובר שר הכלכלה דאז, אריה דרעי, בתיאום עם יו"ר הסתדרות העובדים החדשה, אבי ניסנקורן, להרחיב את היקפי ההעסקה של שומרים ומאבטחים

לאור המחסור במאבטחים ולאחר פנייה מאת 'ארגון חברות השמירה בישראל' וכן מצד הגורמים הרלוונטיים במשטרה ובמשרד לביטחון פנים, התקיימה​ בזמנו הערכת מצב במינהל ההסדרה והאכיפה של דיני עבודה שבמשרד הכלכלה.

בעקבות כך, אישר שר הכלכלה דרעי, בתיאום עם המשרד לבטחון פנים ועם משטרת ישראל ולאחר היוועצות עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, היתר העסקה כללי להעסקת עובדים בשמירה בשעות נוספות הקובע כי יהיה להעסיק שומרים ומאבטחים במשך של עד 14 שעות ביום עבודה ולא יותר מ-37 שעות בשבוע וזאת על מנת לאפשר לחברות האבטחה להגביר את רמת הכוננות ברחבי הארץ.

קרא עוד:
[postim]

יודגש כי ההעסקה בהתאם לתנאי ההיתר החדש תהא רק בהסכמת העובד וכי כל עובד שיועסק מעבר ל-12 שעות ביום יקבל הפסקה נוספת, מעבר לקבוע בחוק, בת חצי שעה. יש לציין כי ההיתר יחול רק על עובדים המועסקים לא יותר מ- 6 ימים בשבוע.

ההסדר יוצר איזון בין הצורך במשק לעובדים באבטחה ובשמירה לאור האירועים הביטחוניים האחרונים לבין שמירה על זכויות העובדים.

בשלב הראשוני, תוקף ההיתר הוארך עד תאריך 30 בנובמבר 2015. מאז הוא הוארך שוב ושוב, ובימים האחרונים חתם ראש הממשלה וממלא מקום שר הכלכלה והתעשייה, בנימין נתניהו, על הארכת ההיתר לתקופה של חודשיים נוספים.

(אילוסטרציה: משה שי – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו