רשות חדשה תפקח על הפנסיות של הציבור

סגן שר האוצר, יצחק כהן: "זרוע מרכזית בשוק ההון של מדינת ישראל לעשורים הבאים" • הרשות תפעל לשמירה על עניינם של המבוטחים, העמיתים ולקוחות הגופים המפוקחים

שר האוצר, משה כחלון וסגנו, יצחק כהן, הפיצו היום להערות הציבור את תזכיר החוק להקמת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שתפעל לשמור על צרכי של ציבור.

הרשות שתתפקד כיחידה ממשלתית עצמאית ונפרדת תחת שר האוצר, תפעל לשמירה על עניינם של המבוטחים, העמיתים ולקוחות הגופים המפוקחים, הבטחת יציבותם וניהולם התקין של הגופים המפוקחים על מנת לקיים את התחייבויותיהם ללקוחותיה, קידום התחרות בשוק ההון, הביטוח והחיסכון ובמערכת הפיננסית ועידוד חדשנות טכנולוגית ועסקית.

לפי התזכיר, שר האוצר באישור הממשלה, ימנה את הממונה לתקופת כהונה של חמש שנים וזה יהיה ראש הרשות וינהל את ענייניה. הרשות תתוקצב בסעיף תקציבי נפרד בתקציב המדינה בדומה למשרד ממשלתי למען חופש פעולה ועצמאות.

קרא עוד:
[postim]

על חשיבות עצמאותה של רשות פיקוח פיננסית עמדו ארגונים בין לאומיים, כגון ה-OECD וקרן המטבע הבין לאומית, שהצביעו על החשיבות של רגולטור עצמאי בישראל אשר ישמור על ציבור המבוטחים והחוסכים.

שר האוצר, משה כחלון אמר כי זהו "צעד ראשון לעברו של עידן תחרותי חדש כשהאזרח נמצא במרכז. הרשות החדשה תשפר את פעילות שוק ההון ותגביר את רווחתו הכלכלית והחברתית של האזרח בישראל. הרשות תשמור על ציבור המבוטחים והחוסכים, תשכלל את התחרות ותחזק את אמון הציבור בגופים המלווים".

סגן שר האוצר, יצחק כהן הוסיף כי "הרגולטור החדש יהווה זרוע מרכזית בשוק ההון של מדינת ישראל לעשורים הבאים. הרגולטור החדש יהיה עצמאי, יבטיח יציבות מערכתית ויבצע פיקוח הנוגע להגנת הצרכן".

(אילוסטרציה: לע"מ)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו