ממשלת בריטניה הורתה לחברות הציבוריות שלא לשתף פעולה עם ה-BDS

"אפליה נגד חברות ארגון הסחר העולמי ובהן ישראל היא שגויה, היא בלתי חוקית והיא חייבת להיפסק", אמר שר הקבינט הבריטי, מתיו הנקוק

שר הקבינט הבריטי, מתיו הנקוק, חשף היום כי ממשלת בריטניה הפיצה הנחיה לחברות הציבוריות במדינה, שלא לשתף פעולה בשום אופן עם הארגונים הפועלים למען חרם על מדינת ישראל. הנקוק, המבקר בימים אלו בישראל, אמר את הדברים בפגישתו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"אני שמח להיות כאן, לא רק כדי לעסוק בנושאי משלחת המסחר שהבאתי עמי, לראות את ההזדמנויות התוססות, החדשניות והמרגשות שבהן נוכל לקדם את המסחר בין שתי המדינות שלנו, שנמצא כרגע בשיאו – אלא גם כדי להכריז שהיום אנו מפרסמים הנחיות חדשות לרשויות ציבוריות בבריטניה שמבהירות שאפליה נגד חברות ארגון הסחר העולמי ובהן ישראל היא שגויה, היא בלתי חוקית והיא חייבת להיפסק", אמר השר הבריטי הבכיר.

"אנו עושים זאת מכיוון שאנו מאמינם במסחר פתוח וחופשי, ואנו מאמינים שאפליה אינה ראויה ויש להתנגד לה", הבהיר.

קרא עוד:
[postim]

הנקוק אמר לנתניהו כי הוא מצפה לשוחח עמו "גם בנושאי הגנה כללית ובפרט בנושא הגנת סייבר, שעליה אני מופקד בבריטניה, ולשמוע ממך על צעדים נוספים שתנקטו כדי להבטיח את השלום שכולם רוצים כל כך לראות. אני מודה על ההזדמנות הזאת, ומצפה לשיחות שלנו".

בפגישה, שהתקיימה היום אחר הצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים, השתתפו גם תת-שר החוץ הבריטי, טוביאס אלווד, שגריר בריטניה בישראל, דיוויד קוורי ומשלחת רב-מפלגתית של לורדים וחברי פרלמנט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו