מועצגה"ת באולטימטום לנתניהו: "עזוב את הרפורמים או שנפרוש מהקואליציה"

גדולי האדמו"רים שנאספו היום אמרו כי יש "לצאת במתקפה חריפה" נגד המשך ההכרה ברפורמים והורו לנציגי אגודת ישראל בכנסת להבהיר לראש הממשלה כי הידוק קשריו עם מהרסי הדת, יביא לפרישתם מהקואליציה ולהפלת הממשלה • צפו

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסה היום, בעקבות המגמה המדאיגה של מתן דריסת רגל רשמית לרפורמים בארץ הקודש, בסיועה ובעידודה של הממשלה.

בכינוס המיוחד השתתפו כ"ק מרנן האדמו"רים מגור, מבעלזא, מוויז'ניץ, מצאנז, מבאיאן, מסלונים, מביאלא ומסאדיגורה, ועמם גם כ"ק מרן האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, אשר צורף היום רשמית למועצה. אל הישיבה זומנו חברי הכנסת מטעם אגודת ישראל: שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש, ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס.

גדולי התורה אמרו כי יש "לצאת במתקפה חריפה" נגד המשך ההכרה ברפורמים. הם אף הורו לנציגי אגודת ישראל בכנסת להודיע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי עליו לבחור בין המשך השותפות עם החרדים לבין הידוק קשריו עם מהרסי הדת.

קרא עוד:
[postim]

לאחר שהסתיימה האספה, הביא ח“כ ישראל אייכלר את דבר מועצת גדולי התורה במליאת הכנסת:  "אשתף את הציבור בתחושת חרדת הקודש של גדולי ישראל, שלבם פועם להצלת עם ישראל מן הקטרוג בשמים שבחילול הכותל המערבי וחילול קדשי ישראל", פתח אייכלר.

הוא הבהיר פומבית: "יש לכם זמן קצר להחליט אם אתם שותפים עם קרוב למיליון יהודים חרדים בארץ ישראל או עם עסקנים רפורמים שחיים בארה"ב ונלחמים נגד עם ישראל בכל החזיתות וזוממים ליצור מלחמת דת בין אזרחי ישראל".

הצעדים המעשיים שדורשת יהדות התורה מהממשלה: "להפסיק מיד את חילול הקודש בכותל המערבי ולתקן את חוק המקוואות. לפי ההסכם הקואליציוני, כל הפרת סטאטוס קוו על ידי בג"צ תתוקן בחקיקה. יחוקק מיד כי רק הרבנות הראשית מוסמכת לקבוע את סדרי הפעילות במקוואות. חוק ביטול גזירת הליב"ה נגד החינוך החרדי של הבג"צ ופירון. לחוקק חוק הבטחת הכנסה לאברכים ותעסוקה לחרדים. תחליטו מיד!".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו