ראש ממשלת בריטניה: "המצב במזרח ירושלים הכבושה – מזעזע"

"אנו תומכים בישראל, אך אנו לא תומכים בהתנחלויות הבלתי חוקיות. אנו לא תומכים במה שמתרחש במזרח ירושלים", הבהיר קמרון במהלך דיון בפרלמנט הבריטי

הקיפאון המדיני המתמשך הוביל להתבטאות חריפה מפיו של אחד מידידיה הגדולים ביותר של ישראל בעולם, ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון.

במהלך דיון בפרלמנט הבריטי השיב קמרון לשאילתה שהעלה על ידי חבר פרלמנט מוסלמי ממפלגת הלייבור, האם הממשלה בלונדון תומכת במדיניות הישראלית של הרחבת ההתנחלויות בשטחי יהודה ושומרון.

"אני ידוע כחבר טוב של ישראל, אך אני חייב לומר, בפעם הראשונה שביקרתי בירושלים וערכתי שם סיור מסביב לעיר הנפלאה הזאת, וראיתי את הכתר סביב מזרח ירושלים הכבושה, זה באמת מזעזע", הצהיר קמרון.

קרא עוד:
[postim]

לדבריו, "מה שהממשלה הזו עשתה באופן תדיר הוא להגיד: 'כן, אנו תומכים בישראל, אך אנו לא תומכים בהתנחלויות הבלתי חוקיות. אנו לא תומכים במה שמתרחש במזרח ירושלים".

בתגובה אמר הבוקר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, כי "בריטניה היא חברה טובה וחשובה של ישראל וירושלים, אך קמרון טועה בשל חוסר הכרות של העובדות והמציאות בשטח".

ברקת תהה: "מאיזו בנייה הוא מזועזע במזרח העיר – של בתי הספר הכי חדשים ומתקדמים שאנחנו בונים שם?! מהכבישים החדשים שאנחנו סוללים שם?! מטיפות החלב והמרכזים הקהילתיים שהקמנו?! איפה בדיוק משקיעים כך, ברשות הפלשתינית?! בסוריה?! בעיראק?! מצבם של תושבי מזרח העיר טוב היום בהרבה מכל המדינות הסובבות אותנו ובוודאי מאשר בזמן המנדט הבריטי בארץ. 

ראש העיר אמר כי הוא "מזמין את קמרון, ידיד ישראל אמתי, לסיור איתי לראות את צמצום הפערים במזרח ירושלים ולקדם יחד איתנו חיבורים, פיתוח ושיתוף פעולה אזורי במקום להציב חומות ומחלוקות בליבה של ירושלים".

(צילום ארכיון: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו