בצה"ל מאשרים: 'ווייז' הובילה את החיילים אל תוך קלנדיה • כל הפרטים

החלטתם המהירה של שני החיילים לנטוש את הג'יפ ולהימלט רגלית, ככל הנראה הצילה את חייהם • "החייל שמצאנו היה קצת לא מאופס. היו לו צפצופים מהיריות. ניסינו להרגיע אותו", סיפר רכז הביטחון של היישוב כוכב יעקב, אליו נמלט אחד החיילים

צה"ל החל לחקור ביסודיות את האירוע החמור שהתרחש אמש, בו נכנסו בטעות שני חיילים אל מחנה הפליטים קלנדיה וחולצו משם בנס גדול, תוך כדי קרבות קשים בין כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים.

הבוקר מאשרים בצבא כי מה שהוביל את שני החיילים הטירונים אל לב אחד האזורים המסוכנים ביותר ביו"ש, היה אפליקציית הניווט הפופולרית 'ווייז', בה השתמשו לקביעת מסלול נסיעתם, מאזור בנימין למחנה הצבאי באדם.

היישומון אינו מגדיר רמת סכנה ביטחונית למסלולים שהוא מציע למשתמשים בו, אלא רק נמנע מקביעת מסלול נסיעה דרך שטחי הרשות הפלסטינית – שקלנדיה (שטח C) אינה כלולה בהם.

הרכב לא היה ממוגן אפילו מפני אבנים

הג'יפ הצבאי בו נסעו החיילים היה רכב מנהלה רגיל, שאינו ממוגן אפילו מפני אבנים. הם נסעו פנימה דרך הכניסה הראשית לקלנדיה וכשהבחינו בטעותם, כבר זוהו על ידי צעירים פלסטינים שהתגודדו ברחוב.

החלטתם המהירה של שני החיילים לנטוש את הג'יפ ולהימלט רגלית, ככל הנראה הצילה את חייהם. אחד מהם הצליח לצאת מתחומי מחנה הפליטים ולצעוד עד ליישוב כוכב יעקב הסמוך ואילו השני הסתתר בחצר וחיכה לחילוץ על ידי כוחות הביטחון, שהגיעו אליו רק לאחר שעה ארוכה.

קרא עוד:
[postim]

שלו רצון, רכז הביטחון של כוכב יעקב, סיפר הבוקר לגל"צ על האירוע הדרמטי: "ירדנו ליד הוואדי וצעקנו 'צה"ל, צה"ל' כדי שיבין שזה אנחנו ויבוא לכיווננו. הוא הגיע לכיוון שלנו, פגשנו אותו, הובלנו אותו לשער שמוביל ליישוב ולקחנו לו את הנשק. הוא ניסה להזדהות כי פחד שנירה עליו. הוא אמר שהוא היה במחנה פליטים ושהיה אתו עוד חבר במחנה. אמר שכואבות לו הרגליים והגוף. בסוף הגיעו כוחות משטרה, העברנו אותו לידיים שלהם".

רצון תיאר עוד: "לא היה לו טלפון, הוא היה קצת לא מאופס. הוא היה ממש ממש ב'סטרס', אמר שהם ירו שמה וכל אחד הלך לכיוון אחר. היו לו צפצופים מהיריות. ניסינו להרגיע אותו. אחר כך קיבלנו דיווח שהחייל השני נמצא כבר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו