תחקיר התקרית בקלנדיה: שורה של קצינים נענשו בשל אחריותם למחדל

את העונש החמור ביותר קיבל מפקד המחלקה שהיה אחראי באופן ישיר על שני החיילים שנקלעו למחנה הפליטים. הוא הודח מתפקידו ונשפט לעונש מחבוש של שבעה ימים בפועל

ארבעה קצינים בצה"ל נענשו משמעתית בעקבות התקרית שאירעה שלשום בלילה בקלנדיה שמצפון לירושלים, בה נכנסו בטעות של חיילים לתוך מחנה הפליטים, הותקפו בידי המון פלסטיני וחולצו משם רק לאחר שעה של חיפושים קדחתניים, מחשש כי ייחטפו ויירצחו.

אמש הציג מפקד המרהו"ם (מרכז הטסה והכשרות מיוחדות), אל״מ אריאל בן-דיין, תחקיר מקיף על האירוע, לקצין חי״ר וצנחנים ראשי, תא״ל יהודה פוקס. התחקיר, שהתקבל במלואו על ידי תא"ל פוקס, כלל שורה של צעדים משמעתיים נגד קצינים שנזקפה לחובתם אחריות למחדל.

קרא עוד:

[postim]

מפקד יחידת עוקץ, בה שירתו החיילים שנקלעו לקלנדיה, יקבל הערה פיקודית; מפקד הפלוגה אף הוא יקבל הערה פיקודית; סגן מפקד הפלוגה נשפט לעונש מחבוש על תנאי; ומפקד המחלקה הודח מתפקידו ונשפט לעונש מחבוש של שבעה ימים בפועל.

שני החיילים שטעו בניווט וגרמו לכל התקרית, לא נענשו, לאחר שבצה"ל הגיעו למסקנה כי פעלו ללא דופי והם אינם אשמים באירוע, בו נפצעו חמישה לוחמי מג"ב, מלבד נפגעים רבים בצד הפלסטיני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו