הירושה של בן לאדן: 29 מיליון דולר להפצת הטרור

אוסמה בן לאדן הורה להוריש את הונו בסך 29 מיליון דולר להפצת הטרור בעולם, כך עולה ממסמכים שמצאו הלוחמים האמריקאים שחיסלו אותו ורק כעת הוחלט להתיר את פרסומם

כאשר חיסלו הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית את מנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן, נטלו עימם כמאה מסמכים שונים, בהם גם הצוואה שלו.

רק ביממה האחרונה התירו בארצות הברית לפרסם את תוכנן של חלק מהמסמכים. בין היתר הוא מפרט שם כיצד לחלק את הונו בסך 29 מיליון דולר שהחזיק בחשבונות בנק בסודן. מרבית הכסף ישמשו להגברת הטרור ברחבי העולם.

קרא עוד:
[postim]

"אני מקווה שאחיי ואחיותיי ימלאו את בקשתי וישקיעו את כל הכסף שהשארתי בסודאן בג'יהאד, למענו של אללה", כתב בן לאדן. הוא מפרט כמה אחוז מכספו להעביר לאיזה טרוריסט, בהם בכירים שסייעו בידו במאבקיו השונים.

מסמכים אחרים ששוחררו חושפים את הדאגה שקיננה בקרבו של בן לאדן ושל מנהיגים נוספים בארגון ממרגלים בשורותיהם, מתקיפות של מל"טים וממכשירי מעקב שניטרו את פעולותיהם בזמן שארצות הברית הגבירה את המאמצים נגדם.

כן ביקש מסגנו להימנע מראיונות לתקשורת, זאת מחשש שארצות הברית תוכל לעקוב אחר תנועתו דרך אמצעים שיושתלו בציוד של המראיין או באמצעות לוויין. "אתה צריך לחשוב על האפשרות שעיתונאים יכולים להיות תחת מעקב שלא אנחנו ולא הם יכולים לדעת עליו, בין אם מהקרקע ובין אם דרך לוויין".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו