עיר בגרמניה מבקשת כסף מישראל: חילצנו סוכני מוסד מהבוץ

במהלך העברת הצוללת האחרונה מגרמניה לישראל, נתקעו שני סוכנים שאבטחו את הצוללת עם רכבם בבוץ • חשבונית על סך 1263 יורו נשלחה לשגרירות ישראל בברלין על פעילות החילוץ

חשבונית על סך 1263 יורו שנשלחה על ידי עירייה בגרמניה לשגרירות הישראלית המקומית, הביאה לחשיפת סיפור מעניין ומעט ביזארי.

רשת החדשות הגרמנית "NDR" חושפת כי שני סוכנים ישראלים חמושים, שעסקו באבטחת הצוללת אח"י רהב, הצוללת החמישית של ישראל, בעת שעגנה במספנות נמל קייל הגרמני, מצאו את עצמם וה"פורד פוקוס" שלהם, תקועים במהלך דצמבר האחרון בבוץ על גדות תעלת קיל.

על פי כתבת התחקיר, תושב מקומי מבוגר שחלף במקום הבחין בשני הזרים ודיווח למשטרה וזו שלחה ניידת ובבדיקת ה"חשודים" התגלו ברכבם שני אקדחים. לשוטרים התברר כי מדובר בסוכנים ישראליים. אחד משני הסוכנים, הכריז מיד באנגלית כי יש להם מעמד של דיפלומטים והציג לשוטרים דרכונים ואישורים.

בכתבה מתואר כי מרגע זה החלו השוטרים הגרמנים לסייע בחילוץ הרכב מהבוץ אולם הניסיון הראשון לדחוף את המכונית מהבוץ בידיים נכשל, כך גם ניסיונות נוספים שהובילו לשקיעת כלי רכב אחרים עד שחקלאי מקומי בא עם הטרקטור שלו והצליח לבסוף לחלץ את הרכב מן הבוץ הגרמני.

סוכני ה"מוסד" הודו לשוטרים בלחיצת יד והותירו לדברי התושבים, עלויות בסך 1263.01 יורו שנשלחו כחשבונית לשגרירות ישראל בברלין. רשת החדשות אישרה כי הפעילות של הסוכנים הישראלים הייתה ידועה לרשויות וכי שמותיהם אף הועברו למשטרה מבעוד מועד.

תושבים מקומיים שהתראינו לכתבה תהו כיצד זה אפשרי ששני סוכנים צעירים זרים יתרוצצו להם מתחת לביתם במסגרת מה שהם הגדירו "פעילות מודיעין" וכשהם חמושים בנשק חם. יצוין כי שבועיים לאחר התקרית, התקבלה כבר הצוללת בבסיס חיל הים בחיפה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו