זקן רבני מרוקו פסק: בשכונת רמות יחגגו פורים בט"ו אדר

הפולמוס בשאלה מתי צריכים לקרוא את המגילה בשכונת רמות הירושלמית: זקן רבני מרוקו פסק כי צריכים לקיים את יום שושן פורים • רבני שכונת רמות שיגרו מכתב לראש העיר בבקשה לפעול לחיבור השכונה לעיר ירושלים

המחלוקת מתי צריכים לקרוא את המגילה בשכונת רמות הירושלמית להולכים לאורו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל: הראשל"צ הגר"י יוסף הורה לקרוא ביום שושן פורים, לעומתו, הורה הראשל"צ הגרש"מ עמאר לקרוא ביום פורים דפרזים.

במכתב נדיר שכותב זקן רבני מרוקו הגאון רבי יהושוע מאמאן הודות הפולמוס, מביע הגאון רבי יהשוע מאמאן כי להלכה ולמעשה יש לקבוע את יום חג הפורים אך ורק על פי הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף כשבאופן מפתיע נכתב כי קביעה זו הינה 'כמו שאר עניני הלכה'.

"בס"ד ער"ח אדר ב' תשע"ו "הודות קביעת זמן יום הפורים בשכונות 'רמות' בעיה"ק ירושלים תובב"א, הנני בזה לחוות דעתי שלהלכה ולמעשה יש לקבוע אך ורק ע"פ דעתו של הראשון לציון מרן הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א בעל ה'ילקוט יוסף' – כמו שאר עניני הלכה." וע"ז בעה"ח – הימ"ן (ר"ת ה'רב י'השוע מ'אמאן')".

מוקדם יותר היום שיגרו רבנים ספרדים משכונת רמות מכתב לראש העיר ניר ברקת. "אנו החתומים מטה, רבני שכונת רמות רבתי, פונים בזאת לכבודו לפעול למען חיבור שכונת רמות לשאר חלקי העיר ירושלים לצורך קביעת יום הפורים ביום ט"ו אדר גם לקהילות הספרדיות, וזאת ע"פ פסקי מרן הראשל"צ הגר"ע יוסף זצוק"ל בהתאם להנחיות שהשאיר והנחה בחייו את רבני רמות".

"כיום המצב הוא שהקהילות האשכנזיות חוגגים ביום ט"ו אדר, ואילו הקהילות הספרדיות חגגו עד לשנה האחרונה ביום י"ד דבר שגרם לפילוג ולמחלוקת מיותרת. נודה לך מאוד אם תרתם לנושא זה ועל ידי כך תהיה ירושלים רבתי מאוחדת כשאיפתך בהנהגת העיר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו