במקום גירוש: ישראל התחילה בהגליית משפחות מחבלים

בעוד חוק הגירוש תופס תאוצה, בדרג המשפטי ובדרג המדיני מתנגדים לגירוש משפחות המחבלים • הפתרון: הגליית משפחות המחבלים בתוך שטחי הגדה • דיווח פלסטיני: ישראל גירשה משפחת מחבל מירושלים לגדה המערבית

הפלסטינים מדווחים כי משפחתו של פואד אבו רג'ב, המחבל שירה ביום שלישי בשני שוטרים ברחוב סלאח א-דין בירושלים ופצע אותם באורח קשה, גורשה ממזרח ירושלים לגדה המערבית.

הדיווח מגיע על רקע הגשת החוק המבקש להורות על גירוש משפחות המחבלים לרצועת עזה או לסוריה. בעוד שבמערכת הפוליטית ההצעה זוכה לתמיכה רבה, דווקא במערכת המשפטים מתנגדים לכך. בדרג המדיני החליטו על פתרון להרתעת הפלסטינים ללא גירושם.

על פי המסתמן, ולפי הדיווח הפלסטיני כבר התחילו ביישומו בשטח, במקום לגרש אותם, יגלו אותם ממקום מגורם לשטח אחר ברחבי יהודה ושומרון. בנוסף, יגבילו את המרחב בו הם יכולים להסתובב ולנוע, על מנת להרתיע את המחבל הבא.

קרא עוד:
[postim]

מוקדם יותר היום דווח שגם סיעת כולנו תתמוך בהצעת החוק לגירוש משפחות המחבלים. במהלך סיור שקיים היום בצפון אמר שר האוצר משה כחלון: “כחבר קבינט בטחוני אני תומך בגירוש משפחות מחבלים כאמצעי הרתעה משמעותי למיגור גל הטרור”.

כחלון הוסיף: “כממשלה אסור לנו לקבל את המצב הנוכחי שבו אזרחים נדקרים ברחובות ואנחנו פועלים בכל הכוח ובכל הפעולות הנדרשות על מנת להחזיר את הביטחון האישי לאזרחים. צריך לנקוט בכל האמצעים שימגרו את הטרור ועל פי ההערכות הביטחוניות גירוש משפחות מחבלים הוא כלי יעיל ואפקטיבי”.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו