האו"ם מגנה הכרזת ישראל על אלפי דונם ליד יריחו אדמות מדינה

ישראל הכריזה על שטח של אלפי דונמים הסמוכים ליריחו כאדמות מדינה • באו"ם גינו את ההחלטה ודובר מזכ"ל הארגון אף אמר הערב כי "המזכ"ל רואה את ההכרזה כעיכוב לפתרון שתי המדינות"

ישראל הכריזה על שטח של אלפי דום ליד יריחו אדמות מדינה. הבוקר דווח בגל"צ כי ביום חמישי האחרון בוצעה ההכרזה בפועל, הוצבו השלטים והמפות בשטח, סך הכל השטח שהוכרז שם כאדמות מדינה הוא 2,342 דונמים.

ההכרזה הזאת עברה כבר את אישוריהם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושל שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, והיא הגדולה ביותר שישראל עשתה בשנתיים האחרונות – מאז ההכרזה הגדולה שבוצעה באוגוסט 2014 בגוש עציון.

קרא עוד:
[postim]

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה את ההכרזה הישראלית "המזכ"ל רואה את ההכרזה כעיקוב לפתרון שתי המדינות", אמר דוברו סטפן דוז'ריק, "נראה שמעשה כזה מצביע על פעילות מוגברת בהתנחלויות ומראה שישראל ממשיכה להתקדם בביסוס השליטה שלה בגדה המערבית. ההתנחלויות אינן חוקיות בחוק הבינלאומי, והמזכ"ל מפציר בממשלת ישראל לעצור ולהפוך מעשים כאלה, מתוך רצון לשלום צודק וכולל ולהסכם סופי הוגן", אמר.

לפני כחודש, לאחר שדווח כי ישראל מתכננת להכריז על השטח אדמות מדינה, אמר מזכ"ל האום, באן קי מון, כי הוא מוטרד מאוד מהדיווחים: "פעילות ההתנחלויות הן הפרה של החוק הבינלאומי ומנוגדות להצהרות פומביות של ממשלת ישראל על תמיכה בפתרון שתי מדינות".

סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מארק טונר, אמר אז בתדרוך לכתבים: "אני מרגיש שאני נשמע כמו תקליט שבור, אבל אנחנו מתנגדים בחריפות לכל הצעדים שעשויים להאיץ את הרחבת ההתנחלויות, ומאמינים שהצעדים הללו מנוגדים ביסודם לעקרון שתי המדינות, ומעמידים בסימן שאלה, בכנות, את מחויבות ממשלת ישראל לפתרון שתי המדינות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו