לאחר מחלה קשה: ראש המוסד לשעבר מאיר דגן הלך לעולמו

דגן שימש כאלוף בצה"ל ולאחר מכן כראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים במשך יותר מ-8 שנים. בן 71 היה בפטירתו • במערכת הפוליטית סופדים לו: "מעטים הם האנשים שתרמו כל כך לביטחון עם ישראל"; "מדינת ישראל חייבת לו חוב עצום"

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, נפטר הבוקר לאחר מספר שנים של מאבק במחלת הסרטן. דגן שימש כאלוף בצה"ל ולאחר מכן כראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים במשך יותר מ-8 שנים, בין 2002-2011. בן 71 היה בפטירתו.

במערכת הפוליטית הביעו אבל על פטירתו של האיש שהפך לסמל המאבק החשאי בתכנית הגרעין של איראן. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר כי מסירותו של דגן למדינת ישראל הייתה מוחלטת. "הוא ראה את טובתו בטובתה ועשה כל שביכולתו להבטיח את קיומה לדור ולדורות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "ב-8 השנים בהן כיהן כראש המוסד, הוביל את הארגון למבצעים נועזים, פורצי דרך וגבולות. לוחם גדול הלך לעולמו, יהי זכרו ברוך".

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר כי מעטים הם האנשים שתרמו כל כך לביטחון עם ישראל. "פעם אחר פעם הוא עמד בחזית הלחימה באומץ, ביצירתיות ובנחישות. עם ישראל חב לו חוב עמוק".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ספד לדגן: "מאיר היה גיבור ישראל שלחם באומץ באויבינו ומבקשי רעתנו וחתר באותה נחישות לשלום לו ייחל. הוא פיקד על המוסד בשלל מבצעים עלומים וכמוסים והגן על חייהם של אזרחי ישראל. מדינת ישראל חייבת לו חוב עצום על כל  שעשה במהלך שירותו".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן סיפר כי הכיר את דגן בשנת 1996, כשקלט אותו לעבודה במשרד רה״מ כראש המטה ללוחמה בטרור. "הייתה לי הזכות לעבוד אתו אח״כ בתפקידיי השונים כיו״ר ועדת החוץ והביטחון, כשר החוץ, השר לעניינים אסטרטגיים וחבר הקבינט. בכל המקומות האלו גיליתי איש אמיץ שגילם בדמותו את התעוזה והעוצמה של מערכת הביטחון הישראלית".

ח"כ עפר שלח מיש עתיד אמר: "אם היה אדם שגילם בגופו ובמעשיו את ביטחון ישראל, זה היה מאיר דגן. איש ישר, מרחיק ראות וביצועיסט מאין כמוהו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו