למרות המכרז: דני דיין עדיין המועמד לשגריר בברזיל

היום פרסם משרד החוץ מכרז לתפקיד שגריר ישראל בברזיל על רקע הסירוב במדינה לקבל את מועמדותו של ראש מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין • ראש הממשלה מיהר להכריז כי מדובר בתקלה וכי דיין עדיין המועמד לתפקיד

על רקע סירובה של ברזיל לקבל את ראש מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין לתפקיד שגריר ישראל במדינה, פרסמו היום במשרד החוץ מכרז חדש לתפקיד זה. עד מהרה דווח כי מדובר רק בתקלה טכנית.

בהודעת הביטול שהוציא משרד החוץ נכתב כי "דני דיין ממשיך להיות השגריר המועמד מטעמנו. המברק שהתפרסם הבוקר, בו היו גם עוד משרות, נבע מטעות טכנית. כאמור- המשרה של שגריר בברזיל איננה מתפנה".

קרא עוד:
[postim]

לפני כחצי שנה, הכריז נתניהו על מועמדותו של ראש מועצת יש”ע לשעבר, דני דיין, כשגריר המיועד לאומה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, אך הממשלה הברזילאית לא הגיבה להכרזה בניסיון לאותת על דחייתה את המועמד בשל עברו כתושב “השטחים הכבושים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בתגובה כי אם ברזיל לא תאשר את מינויו של דני דיין כשגריר בארצה, ישראל לא תציע דיפלומט אחר לתפקיד. המשמעות של החלטת נתניהו היא כי יורד דרג הייצוג בין המדינות, לפחות באופן בלתי מוצהר.

לפני כחודש החלו להישמע קולות הטוענים כי דיין כבר לא ימונה לשגריר. אחד מהם היה ח"כ צחי הנגבי, שטען כי "דני דיין כבר לא יהיה שגריר בברזיל. אין לי ספק בכך. הם ימשכו חצי שנה ועוד חצי שנה וחבל שנשלה את עצמנו", יו"ר ועדת החוץ והביטחון הוסיף כי "עלינו לפנות לראש הממשלה ולדאוג שמי שלא רצה את דיין כשגריר בברזיל, יקבל אותו במקום לא פחות חשוב ומכובד כנציג דיפלומטי של מדינת ישראל. אלה הם כישוריו, אלה הן יכולותיו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו