שגריר ישראל באו"ם: הטרור משתולל והם עסוקים בגינוי ישראל

השגריר דני דנון זועם על סדרת ההחלטות האנטי-ישראליות הצפויה לעבור במועצת זכויות האדם של האו"ם • "הטרור משתולל, ובמקום להתייחס לאיראן ולסוריה - מתעסקים בישראל"

היום, צפויה המועצה לזכויות אדם בז'נבה להעביר מספר החלטות אנטי-ישראליות. בין השאר, המועמדת המובילה להיות שליחת האו"ם החדש לאזור תומכת בתנועת ה-BDS המחרימה את ישראל וכינתה את ישראל בעבר "מדינת אפרטהייד".

בנוסף, המועצה צפויה לקיים דיונים בנושא השטחים, רמת הגולן וההתנחלויות. כמו כן, החלטה שצפויה להתקבל על סעיף 17 תנחה את נציב זכויות האדם להכין מאגר מידע על כל העסקים שפועלים ביהודה ושומרון, כך שמי שיהיה מעוניין להחרים בתי עסק שפועלים מעבר לקו הירוק לא יצטרך להתאמץ יותר מדי.

קרא עוד:
[postim]

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שוחח בראיון לגל"צ בנושא ההחלטות המשמעותיות שצפויות להתקבלת. "מדהים לראות שבזמן שהעולם עדיין לא מעכל את הפיגוע הרצחני בבריסל, באו"ם ממשיכים לגנות את ישראל", התרעם דנון, "בניו יורק עתידה לעבור הצעה בנושא מעמד האישה הפלסטינית. בז'נבה תוקם הרשימה השחורה של העסקים".

"צריך להבין את המשמעות: אם מחר בבוקר ייפתח סניף של חברה עולמית מעבר לקו הירוק, אז החברה תיכנס לרשימה השחורה הזאת, או אם מישהו ייתן הלוואה למי שגר ביהודה ושומרון או במזרח ירושלים, אותו בנק ייכנס לרשימה הזאת", הסביר השגריר. "זה מקומם. זה לא מקובל. אני מקווה שנצליח לבלום את ההחלטות ההזויות הללו". לדבריו, "יש אפילו פרק מיוחד במועצה לזכויות האדם, פרק 7, שמתייחס רק לישראל, בעוד שמתעלמים מהמציאות הכואבת בסוריה, ממש לידנו".

דנון תיאר מהם המאמצים הדיפלומטיים שנעשים על מנת להיאבק בשורת ההחלטות העתידית. "אנחנו פועלים מול ההצעות האלה שעתידות לעבור על ידי שיחות עם אנשי 'הרוב המוסרי', כפי שאני קורא לזה: מדינות שעדיין יש להן מצפון, שיבואו ויגידו את האמת. עם כל הכבוד, אנחנו רואים את מה שקורה בעולם, את הטרור משתולל, ומועצת זכויות האדם, במקום להתייחס למה שקורה בצפון קוריאה, באיראן, בסוריה – מתעסקת בישראל", טען.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו