בושה: ח"כ טיבי פער פיו נגד הראשל"צ • התנצל לאחר ההבהרה

בשיעורו השבועי הבהיר הראשון לציון את ההלכה הנוגעת לגר תושב בארץ ישראל • ח"כ אחמד טיבי פער פיו בחוצפה נגד הגר"י יוסף ונגד אביו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל • לשכת הראשל"צ הבהירה כי מדובר בדינים תאורטיים • "תורת ישראל היא תורת חיים שמעודדת שלום וסובלנות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשיעורו השבועי הנמסר מידי מוצאי שבת, הבהיר הראשון לציון הגראון רבי יצחק יוסף שליט"א את הלכות גר תושב. בדבריו אמר כי לפי ההלכה אסור לגוי לגור בארץ ישראל רק אם הוא מקבל עליו שבע מצוות בני נוח.

"אם הוא לא מוכן לקבל על עצמו, אז שולחים אותו לסעודיה, זה לפי ההלכה". הרב הבהיר בשיעור כי למה לא עושים זאת כיום, כי אין ידינו תקפה. "אם הייתה ידינו תקפה ככה צריכים לעשות. אלא מה ידינו לא תקפה מחכים למשיח צדקנו שהוא יעשה את זה".

קרא עוד:
[postim]

בדיון הלילה במליאת הכנסת, אמר ח"כ אחמד טיבי, כי מדובר ב"מנטליות הגזענית שרואה כל מי שהוא לא יהודי שהוא נחות יותר, ראויה לכל גינוי. בכל מדינה מתוקנת אחרת בעולם איש דת בכיר כזה, רב ראשי, שהיה מתייחס כך אל אזרחים, היה עף מהתפקיד אחרי חמש דקות, אבל אף אחד לא העיר לו, גם אחרי שלפני כמה שבועות הוא הסית למה שהחייל הרוצח עשה בחברון, הוא הסית, כמו גם חלק מהפוליטיקאים".

בהמשך פער פיו בחוצפה גם על מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל. בתגובה נמסר מתנועת ש"ס: "הזדעזענו לשמוע את דבריו החצופים והמקוממים של ח״כ טיבי כלפי מרן הגר״ע יוסף זיע״א ובנו וממשיך דרכו הראשל״צ שליט״א. הדברים ראויים לכל גינוי והוקעה. זו בושה לכנסת ישראל שדברי חירוף אלו כלפי מנהיגם הרוחני של המונים בארץ ובעולם נשמעים בין כתליה".

.

גם בעיתון הארץ הקדישו הבוקר את מאמר המערכת על מנת לגנות בחוצפה את דברי הראשל"צ שציטט את ההלכה היהודית. "בשבועות האחרונים נחשפים האזרחים למשנתו הגזענית של הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, שנותן דרור ללשונו ומבטא את תפישת עולמו החשוכה מבלי לתת את הדעת לכך שהוא נושא במשרה ציבורית". וזה עוד מההתבטאויות העדינות שלהם נגד כבוד הרב.

מלשכת הראשון לציון הוציאו הודעת הבהרה, כי "דינים אלו, הם תיאורטיים ונוגעים לקיום שבע מצוות בני נח בימות המשיח ואין להם כל קשר לזמננו. ברור הדבר, שאין כל דין בימינו לפיו יש לגרש חלילה את מי שאינם יהודים מארץ ישראל. כבוד הראשון לציון נוקט מאז ומעולם בדרך מפייסת ומקרבת והוא רחוק מלהציג משנה קיצונית כלשהי".

בהמשך ההודעה נכתב כי "בניגוד לפרסומים, היה בין היחידים שהכריזו שאין להרוג מחבל מנוטרל ויש למוסרו לידי רשויות החוק. תורת ישראל היא תורת חיים שמעודדת שלום וסובלנות, צר לנו שיש בכלי התקשורת מי שבוחרים לעוות את הדברים, לנתק אותם מההקשר שבו הם נאמרו ולהציגם באור שלילי".

photo_2016-03-29_14-27-01

לאחר הודעת ההבהרה, אמר ח"כ טיבי: "אתמול אמרתי דברים נוקבים וקשים על הדברים האלה. היום יצאה הבהרה רשמית מלשכתו של הרב, הבהרה ראויה, נכונה, וטוב שהיא יצאה. אני רוחש כבוד לאנשי דת באשר הם – גם לאנשי דת יהודים, ערבים. כולנו מחויבים באיפוק, לרבות אנשי דת, בדברי חכמה וקירוב ופיוס ולא דברים מפרידים".

"אני מקווה שההודעה שיצאה היום מלשכת הרב תהיה התווייה של דרך של פיוס, בדיוק כמו שכתוב במכתב. שוחח אתי סגן השר איציק כהן, היום, ואמר שהוא וחבריו לא רוו נחת מהביקורת שלי אתמול, כאן, אז אני רוצה לומר לסגן השר שאני רוחש לו, להם, הרבה כבוד, למרות חילוקי הדעות".

"אין הכוונה לפגוע, אלא הכוונה להביע ביקורת על פגיעה קשה בעם שלם, בציבור שלם, בבני אדם באשר הם בני אדם. אני מקבל את ההבהרה של דברי הרב, ואני מקווה שכל הדברים מסביב להצהרות האלה יימחקו ונתחיל, אולי, בדרך חדשה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל.
נדמה לי כי ההבהרה פשוט לא נכונה, ויצאה רק כדי שלא לעורר גזענות.
קיום שבע מצוות בני נח קשור לימות המשיח כמו שמירת שבת לכל יהודי.
בזמן שאין ידינו תקיפה אין בידינו לכפות זאת.
תקנו אותי אם אתם יודעים שאני טועה, אבל רק אם אתם יודעים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture