מזלזלת בארה"ב: צפון קוריאה שיגרה טיל ניסוי נוסף

למרות אזהרות ארצות הברית, שיגרה צפון קוריאה טיל לעבר הים • סרטון שפירסמו במדינה הדיקטטורית מראה כיצד טיל גרעיני פוגע בבירת ארה"ב ומשמיד את בניין הקפיטול

צפון קוריאה שיגרה טיל לטווח קצר לכיוון הים מחופה המזרחי, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות של קוריאה הדרומית, יונהאפ. הטיל נורה מקוריאה הצפונית ושוגר מזרחית כ-200 ק"מ עד שנחת על הקרקע.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און הורה על ביצוע כמה שיגורים של טילים קצרי-טווח בשבועות האחרונים, במה שתיארו בתקשורת הממלכתית כתגובה לסנקציות שכפה האו"ם על המדינה המבודדת בשל הניסוי הגרעיני הרביעי שלה, שאירע בינואר האחרון.

בסרטון תעמולה שפירסמו לאחרונה, נראה טיל גרעיני שמשוגר מצוללת פוגע סמוך לאנדרטת לינקולן ואז את בניין הקפיטול מתבקע לשניים מעוצת הפיצוץ וכיתוב האומר: "אם ארצות הברית האימפריאליסטית תזוז אפילו מילימטר לכיווננו, נפגע בה מיד עם נשק גרעיני".

הסרטון בן ארבע הדקות מתאר את היסטורית היחסים בין ארצות הברית לקוריאה באמצעות תמונות ממלחמת קוריאה, תפיסת ספינת ריגול ב-1968 והמשבר הראשון על התכנית הגרעין הצפון קוריאנית בתחילת שנות התשעים.

הסרטון המאיים בא לאחר שמוקדם יותר החודש איימה קוריאה הצפונית להפוך את ארצות הברית ואת קוריאה הדרומית ל"להבות ואפר" בגלל תרגיל צבאי של שתי המדינות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו