ליצמן: תעשיית המזון המהיר לוחצת עלי שלא אתבטא נגדם

היום הציגו תוכנית חדשה אשר תוביל להורדת התחלואה בסוכרת ולהפחתת סיבוכי המחלה • שר הבריאות יעקב ליצמן סיפר: מופעלים עלי לחצים מתעשיית המזון שלא אתבטא נגד ג׳אנק פוד וצריכת סוכר

משרד הבריאות יוביל לראשונה תוכנית לאומית למלחמה במגיפת הסוכרת. בין יעדי התוכנית אפשר לציין הורדת תחלואת המחלה ב־10% עד 2020, הורדת סיבוכי המחלה והפחתת השמנה בקרב בני נוער.

ההמלצות המלאות הוצגו היום על ידי פרופ' איתמר רז, יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת ונשיא עמותת "מהיום", בכנס השנתי של העמותה בנושא אורח חיים בריא ומניעת סוכרת. התוכנית משלבת בין העשייה בקופות החולים, בבתי החולים, במשרד הבריאות ובכנסת.

התוכנית גובשה על ידי המועצה הלאומית לסוכרת. עלותה 10 מיליון שקלים והיא קיבלה את אישורו וברכתו של שר הבריאות יעקב ליצמן. בכנס ההשקה טען שר הבריאות כי תעשיית המזון המהיר לוחצת עליו שלא להתבטא נגד "ג'אנק פוד" וצריכת סוכר.

"מופעלים עלי לחצים מתעשיית המזון שלא אתבטא נגד ג׳אנק פוד וצריכת סוכר", אמר השר ליצמן, "אבל אני עושה מה שטוב לעם ישראל לפי מדיניות המשרד". שר הבריאות פרט את יעדי משרדו במלחמה בסוכרת. בין השאר אמר ליצמן כי המשרד מתכנן לצמצם את קטיעות האיברים לחולים ב-50 אחוזים, צמצום הנטל הכלכלי מהמחלה ב-10 אחוזים, והורדת שיעור המחלה ב-20 אחוזים.

בישראל יש כ־600 אלף חולי סוכרת, וההערכה היא שהמספר של אנשים המוגדרים במצב של טרום סוכרת ועתידים לפתח את המחלה הוא זהה. סוכרת היא גורם המוות הרביעי בשכיחותו, ואחראית לכ־2,300 מקרי מוות בשנה. 5.68% מהישראלים חולים במחלה, ואנחנו נמצאים מעט מעל ממוצע מדינות ה־OECD בשכיחותה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו