דור שלא צריך להתבייש: האמרה של האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע • לקראת הכינוס היום

האמרה של האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע • לקראת הכינוס היום התלווה כתב האתר לח"כ הרב ישראל אייכלר • מה הצהיר לאחר השואה האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע כאשר הקים מחדש את חצירו בארץ ישראל • מה המסר של הח"כ הבעלזאי לקראת ההתכנסות ההיסטורית?

לקראת הכינוס ההיסטורי בחסידות בעלזא הערב, התלווה כתבנו שלומי סגל אל נציג החסידות בכנסת, חבר הכנסת ישראל אייכלר. מה המסר מהכינוס ? שאל כתב האתר, ח"כ ר' ישראל אייכלר השיב והסביר: יש כינוסים, שבעצם מהותם ובעצם ההתכנסות משדרים מסר.

יש כאן עניין של הודאה על העבר ובקשה על העתיד. כ"ק האדמור רבי אהרן מבלעזא זצוק"ל, השאיר לנו בירושה את משימתו: להקים דור אשר לא יתבייש לקבל את פני משיח צדקנו. חסידות בעלזא הצליחה להרים את עצמה מהעפר לאחר החורבן בימי השואה שלא נשאר חסידות ולהקים את האימפריה החסידית כפי שהיא כיום.

כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א כבר הקים דור שלא צריך להתבייש והקים את עשרות המוסדות המפוארים של החסידות בארץ ובעולם. מוסדות תורה וחסד. כמו שכתוב אצל משה רבינו ע"ה שהוא שם את ידיו והקים את המשכן – זו גם המשימה שלנו. לתת את ידינו להמשך מלאכת הקמת מוסדות התורה והחסידות.

אייכלר הדגיש: זה המסר שלי להתכנסות. מחר ידברו במקום שורה של נואמים והם יעבירו את המסר של כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א לעדת מרעיתו. הראשון ידבר הרב פנחס פרידמן שליט"א ראש הכוללים של מוסדות בעלזא, אחריו הבן של האדמו"ר הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח שליט"א ואחריו יעלה כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א שיעביר את המטרה של הכינוס ההסטורי לקהל החסידים.

בהתייחסות להערכות הלוגיסטית אמר אייכלר, למקום יגיעו רק תושבי הארץ ולא מחו"ל. תושבי חו"ל יצפו בשידורים חיים שיועברו לכל מקום בעולם. בארנה יש 12000 מקומות ואני מקווה שיספיק לכולם. כרגע עדיין עובדים ומנסים לשפר למצוא פתרונות על מנת שהכל יהיה בצניעות ובהפרדה מליאה בין גברים ונשים.
ברית לנין האדמורים מבעלזא ומאקווא (36)ברית לנין האדמורים מבעלזא ומאקווא (25)לוגו התוועדותבר מצווה בבעלזא (72)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו