מפכ"ל המשטרה: נגייס שוטרים חרדים לטיפול במגזר החרדי

עוד אמר רב ניצב רוני אלשיך התייחס לבעיית ההדלפות במשטרה והבהיר: "לא נדליף מחקירה כדי לייצר כותרות" • "אנחנו בעיצומה של מהפכה בנושא אמון הציבור, הוא שוזר ונשזר עם כל המהפכות האחרות"

המפכ"ל, רב ניצב רוני אלשיך, יוצא בחריפות כנגד תרבות ההדלפות במשטרה. במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת אמר המפכ"ל: "המשטרה הכריזה רק על נושא אחד טאבו שהוא הדלפות מחקירה. אני משלם על זה מחיר אישי, אבל לא מוכן להישבר. לא נדליף מחקירה זה מאוד פופולרי לייצר כותרות. הדלפות מחקירה פוגעת בכבודו של האדם".

לדבריו, "אנחנו בעיצומה של מהפכה בנושא אמון הציבור, הוא שוזר ונשזר עם כל המהפכות האחרות. המשטרה לא יכולה לתפקד בלי אמון ציבור. זה תנאי של המשטרה לתפקד. אמון זה לא יחסי ציבור. אנחנו חייבים את אמון הציבור איש לא יקרא לנו אם לא יאמינו בנו. נושא האמון הוא קריטי ויסודי אסור להתייחס אליו כיחסי ציבור".

המפכ"ל הוסיף, "אנחנו מקדשים את השונות בין הטריטוריות. בכל אזור אזרח מוטרד ממשהו אחר. המשטרה צריכה לפתור את הבעיה של האזרח במקום שבו הוא חי, במקום שהוא מבלה. זה תהליך מורכב של הצפת בעיות, אבל זה צריך להיעשות עם הציבור".

הוא התייחס לנוהל כלפי מיעוטים בחברה הישראלית, "גם יוצאי קהילת אתיופיה, וגם נוצרים, דתיים, חרדים וחילונים וכל אחד שיוצא לשטח פוגש את האחרים, כל כך חשוב לעשות תהליך שמוציא את השוטר לשטח אחרת, שיבוא מוכן יותר לשטח. נגייס מכל האוכלוסייה. כך נבין איך לטפל בעבירות אלימות במשפחה בחברה הערבית, יחסים בתוך המשפחה בקהילה האתיופית ועבירות בחברה החרדית".

"אנחנו לא מחפשים עצורים, כתבי אישום או בתי משפט", אמר אלשיך, "אנחנו רוצים להעלות את נורמת הציות לחוק, וככל שנפתח את הרעיון הזה, בסופו של דבר נייצר חברה יותר טובה ולא רק רחוב נקי מכאלה שעוברים על החוק"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו