ברוך דיין האמת: הגאון הישיש רבי אלתר פנחס גילרנטר זצ"ל

בבני ברק הלך לעולמו הבוקר הגאון הישיש רבי אלתר פנחס גילרנטר זצ"ל לשעבר ראש ישיבת סערט ויז'ניץ וישיבת תורה ויראה

בבני ברק הלך לעולמו הבוקר (ו') הגאון הישיש רבי אלתר פנחס גילרנטר זצ"ל, הגאון זצ"ל זכה בצעירותו ללמוד בחברותא עם מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל עת למדו יחדיו בישיבת חברון – גאולה.

מספר שנים לאחר שנישא, הוכתר לראש ישיבת סערט ויז'ניץ בחיפה, הגרא"פ כיהן בתפקיד שנים רבות, אך כעבור מספר שנים פרש מהתפקיד ועבר להתגורר בשכונת משכנות יעקב בבני ברק, היה מדמויות ההוד של השכונה, המנוח זצ"ל היה נצפה פעמים רבות רכון על עשרות ספרים בהיכל בית הכנסת המרכזי של השכונה, ולומד בהתמדה ובעיון רב.

למרות שחצה את גיל ה-90 והראייה כבדה עליו היה יוצא מביתו לעבר בית הכנסת השכונתי 'משכנות יעקב', שם ישב שעות ארוכות ויגע בתורה, היה מקרב את הספר אל תוך עיניו וכך היה לומד מילה במילה בהשתוקקות ובאהבת תורה מופלגת.

כמו כן כיהן במהלך שנות חייו כראש ישיבת תורה ויראה.

כאמור הבוקר השיב את נשמתו לבוראה כשהוא בן 95 בפטירתו, בהלוויה שהסתיימה לפני דקות אחדות, הספדוהו מרורים רבני השכונה וליווהו מאות מתלמידיו, שהגיעו מכל קצוות הארץ, גם מרמת ויז'ניץ בחיפה, הגיעו לחלוק כבוד אחרון לראש הישיבה זצ"ל.

לפני כשנה בחול המועד פסח הגיע לביקור מיוחד אצל החברותא שלו מישיבת חברון הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל, השניים צללו זמן רב בעומקה של תורה.

JDN מגיש גלריה מהמפגש בין השניים

הגרא''פ גילרנטר עם החברותא הגרמ''י לפקוביץ הגרא''פ גילרנטר עם החברותא הגרמ''י לפקוביץ (1) הגרא''פ גילרנטר עם החברותא הגרמ''י לפקוביץ (2) הגרא''פ גילרנטר עם החברותא הגרמ''י לפקוביץ (3) הגרא''פ גילרנטר עם החברותא הגרמ''י לפקוביץ (4) הגרא''פ גילרנטר עם החברותא הגרמ''י לפקוביץ (5) הגרא''פ גילרנטר עם החברותא הגרמ''י לפקוביץ (6) הגרא''פ גילרנטר עם החברותא הגרמ''י לפקוביץ (7)

תמונות ממסע ההלוויה לפני דקות האחרונות, צילום: JDN

הלווית הרב גילרנטר ז''ל הלווית הרב גילרנטר ז''ל (1) הלווית הרב גילרנטר ז''ל (2) הלווית הרב גילרנטר ז''ל (3) הלווית הרב גילרנטר ז''ל (4) הלווית הרב גילרנטר ז''ל (5) הלווית הרב גילרנטר ז''ל (6) הלווית הרב גילרנטר ז''ל (7)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו