שר הבטחון חושף: ישראל חתמה על העברת איים ממצרים לסעודיה

בוגי יעלון בהתבטאות נדירה מול כתבים חשף כי ישראל חתמה על העברת איים ספיר וטיראן ממצרים לסעודיה, הנמצאים כ - 200 קילומטר דרומית לאילת. במסגרת ההעברה נפתח הנספח הצבאי להסכם השלום בין מצרים לישראל

יעלון בהתבטאות נדירה מול עיתונאים סיפר כי ישראל חתמה על העברת האיים ספיר וטיראן מידי המצרים לסעודיה. הויתור בא על רקע תקציב עתק שהבטיחה סעודיה למצרים בסך של כ 16 מליארד דולר.

בעקבות העברת האיים שנמצאים כ – 200 קילומטר דרומית מאילת נפתח הנספח הצבאי להסכם השלשום בין ישראל למצרים נפתח ונחתם מחדש. אל החתימה הצטרפה גם ארצות הברית שהיתה שותפה וסייעה לחתימת ההסכם והאכיפה.

ישראל גם הסכימה לבניית גשר מהאי אל היבשה בכדי לפתח את האיים. הרמטכ"ל התייחס גם למצור על עזה ואמר "אין מצור על עזה, וכן יש סגר ביטחוני שבמסגרתו אנו אוסרים על הכנסת חומרים דו-שימושיים שעלולים לייצר מהם רקטות. סוחרים עזתים מייבאים סחורות מחו"ל דרך נמלי אשדוד, פורט סעיד ואלכסנדריה".

עוד הוסיף יעלון "חמאס מתעצם והקושי המרכזי שלו הוא להבריח אמצעי לחימה, מאחר שנתיב ההברחה מסודן לא קיים יותר אבל הנתיב מלוב לסיני עדיין פתוח. חמאס מתעצם גם בנושא פיתוח וייצור כלי טיס בלתי-מאוישים במימון וידע איראני ובשיפור הכוחות הימיים שלו שיכולים לחדור דרך החוף".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו