בעקבות חשיפת המנהרה: נתניהו הורה על עצירת אספקת מלט לרצועה

על רקע חשיפת מנהרת הטרור אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להפסיק את הכנסת המלט לרצועת עזה. נוסף על כך, הצהיר כי לא יאפשר הקמת נמל בעזה.

עד כה ישראל איפשרה משלוחי מלט לרצועה לטובת שיקום הנזקים שנגרמו למבנים ולתשתיות במבצע צוק איתן, אך שלטון חמאס השולט בניתוב חומר הבנייה, משתמש בו בעיקר לצרכים צבאיים. ישראל הבהירה בעבר כי במסגרת הסיוע לרצועת עזה יש לאפשר כניסה של כל חומר לרצועה ובלבד שיופנה למשאבים הומניטריים ולשיקום ההרס, עם זאת הובהר כי אם המלט ישמש לבניית מנהרות, תופסק אספקתו.

כאמור, נתניהו ציין כי ישראל לא תאפשר הקמת נמל ימי בעזה, וכי הנמל היחידי שממנו ייכנסו סחורות לרצועה הוא נמל אשדוד. שם הפיקוח נתון בידי ישראל, מה שמאפשר למנוע הברחה של נשק ותחמושת לחמאס.

"אנחנו בעד כל סיוע הומניטרי", אמר נתניהו, "היכולת לפקח על נמל היא בעייתית הרבה יותר, בין הקמת נמל בעזה לבין זה שנאפשר להכניס אמצעי חבלה לעזה, הבחירה שלי ברורה. אני לא מקריב את הביטחון שלנו לטובת כותרת טובה. לא אאפשר פתיחת עורק ימי לעזה שדרכו יביאו נשק לטרור".

עוד נציין כי בימים האחרונים דווח על התקדמות משמעותית במו"מ להפשרת היחסים בין טורקיה לישראל כאשר לפי דיווחים מהצד הטורקי הסכימה ישראל לאפשר הקמת נמל ימי בעזה.

Photo by Wissam Nassar/Flash90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו