ימים ספורים לפני פסח: אושר סעיף 46 לשורה של ארגוני חסד

הסעיף מקנה 35% הנחה במס על תרומות לגופים שעוסקים בפעילות ציבורית, עמותות 'המגזר השלישי'

ועדת הכספים אישרה הבוקר (ג') הקלות במס על תרומות ל- 52 מוסדות ציבור, לאחר שאלו נבדקו ע"י הגורמים המקצועיים ברשות המיסים וברשם העמותות. זאת בהתאם לסעיף 46 לפקודת מס הכנסה המאפשר להעניק את הטבת המס, המקנה 35% הנחה במס על תרומות לגופים שעוסקים בפעילות ציבורית, עמותות 'המגזר השלישי'.

אישור הוועדה למתן הטבת המס ניתן לאחר שהוצגה בפניה רשימת העמותות הכוללת את פרטיי העמותות, בין השאר המחזור הכספי השנתי של כל עמותה, מטרות פעילותה והעומדים בראשה. נציג משרד המשפטים אישר שלכל העמותות ברשימה יש אישור על ניהול תקין.

המטרות הציבוריות של העמותות שלהן אושרה ההטבה היום הינן: חינוך, סעד ורווחה, תרבות, בריאות, דת, איכות הסביבה וספורט. מדובר בפעילויות ציבוריות שהמדינה איננה מממנת או מסייעת במימונן באופן ישיר מתקציב המדינה, אלא אך בדרך עקיפה של מתן הטבת מס.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני שהחליט לכנס את הוועדה ימים ספורים לפני חג הפסח, אמר שהוא לא רצה לעכב את אישור ההטבה לעמותות, שכן מדובר בגופים הממתינים חודשים ארוכים עד לקבלת הסכמת הדרגים המקצועיים ומכיוון שמדובר במטרות ציבוריות ראויות שהמדינה נמנעת מתקצובן באופן ישיר כשפעמים רבות, אותם גופים מבצעים פעילויות שמלכתחילה המדינה היתה צריכה לבצע".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו