מס על סיגריות בישראל – מקום שני בעולם

רק במדינה אחת בעולם, משלמים יותר מיסים על הסיגריות מאשר במדינת ישראל • נטל המס עולה באופן ניכר אפילו על שיעור המס שעליו ממליץ ארגון הבריאות העולמי

המס על סיגריות בישראל הוא השני בגובהו בעולם, כפול מהמס בארה"ב ובסין, וגבוה באופן ניכר אפילו משיעור המס שעליו ממליץ ארגון הבריאות העולמי. כך דווח בדה מרקר.

מאמר שפורסם באתר הפורום הכלכלי העולמי (WEF), אשר ביקש לבדוק באלו מדינות בעולם יש את המס הגבוה ביותר על סיגריות, קבע כי שיעור המס הכולל על סיגריות בישראל מגיע ל-85% – נמוך רק מזה של המדינה הבלקנית בוסניה והרצגובינה (86%).

שיעור המס בישראל גבוה בערך כפליים מהמס על סיגריות בארה"ב (42.9%) ובסין (47.8%), ועולה באופן ניכר על המס במדינות כמו רוסיה (50.5%), יפן (62.9%), קנדה (64.5%) והודו (66.1%). עם זאת, הפער בין ישראל לבריטניה (81.3%) צרפת (80.6%) וגרמניה (73.5%) אינו גדול.

שיעור המס המומלץ על סיגריות על פי ארגון הבריאות העולמי עומד על 70%, ודו"ח שפירסם הארגון בשנה שעברה מצא כי כל ייקור של 10% במחירי הסיגריות גורם בממוצע לירידה של 4% בצריכת הטבק בכלכלות מפותחות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מס זה הנו אות כבוד לישראל הנלחמת בנגע העישון

המדינה לא נילחמת בעישון,היא נלחמת במכונה שמגלגלת את הסיגריות(כי אין מיסוי זה על הטבק אלה על הסיגריות המוכנות),והשאלה היא מי עשה את הנזק ? מי גורם לעליות הגדולות שהרגל העישון עשה (ניתוחים/תרופות/ימי אישפוז/דמי ביטוח לאומי/כסף לנתמכים)?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו