סערת הכותל הרפורמי חוזרת: ראשי התנועה בדרכם לארץ

ראשי התנועה הרפורמית בארצות הברית צפויים להגיע לישראל על מנת להפעיל לחץ על ראש הממשלה ולמנוע ממנו לעשות שינוי בפשרה שתביא להכרה ברפורמים ולשליטתם בחלק מהכותל המערבי

לאחר שבעקבות הלחצים שהפעילו חברי הכנסת החרדים, כפי הוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א על ראש הממשלה, החליט בנימין נתניהו לשנות את מתווה הכותל הרפורמי, מתכננים בתנועה הרפורמית להפעיל לחץ נגדי.

בעיתון הארץ דווח כי ראשי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית בצפון אמריקה הודיעו על כוונתם לבוא לישראל עוד לפני סוף החודש, כדי להודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו באופן אישי על התנגדותם החריפה לכל שינוי בתוכנית להכשרת רחבת תפילה רפורמית חדשה בכותל המערבי.

על פי הדיווח, הביקור אמור להתקיים במקביל לתאריך היעד, שנקבע על ידי נתניהו לטיפול בהתנגדות המפלגות החרדיות בקואליציה לכמה מרכיבים עיקריים בתוכנית זו.

כזכור, בעקבות לחצים גוברים של המפלגות החרדיות, הורה ראש הממשלה בסוף מארס לראש לשכת ראש הממשלה, דוד שרן, להכין המלצות לשינויים בהסכם שיהיו מקובלים על שני הצדדים. שרן קיבל ארכה של 60 יום להכנת טיוטה. בשבוע שעבר נפגש שרן עם נציגי הרפורמים והקונסרבטיבים בישראל, ועם נציגות נשות הכותל, לשיחות שתוארו "שיחות גישוש".

לדברי מקורות המעורים לשיחות, שרן הודיע לנוכחים כי נתניהו מתנגד לפתיחה מחדש של המשא ומתן ולהבאת תוכנית חדשה לאישור הממשלה. עם זאת, שרן הבהיר כי הוא יציע כמה שינויים בתוכנית המקורית, שכבר אושרה, בתגובה להתנגדות המפלגות החרדיות.

אף ששרן לא פירט מה יהיו השינויים המוצעים, המפלגות החרדיות הביעו התנגדות לכמה חלקים מרכזיים בתוכנית. בהתאם לתוכנית שאושרה בממשלה בסוף ינואר, תהיה כניסה משותפת לרחבה החדשה ולרחבה המרכזית הקיימת, שבה יש הפרדה בין גברים לנשים.

סעיף אחר בהסכם, שהמפלגות החרדיות מתנגדות לו בתוקף, יעניק לתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית ייצוג במועצת המנהלים שתנהל את מתחם התפילה המשותף. הן גם מתנגדות למימון הרחבה החדשה בתקציב המדינה, ומעדיפות שהכספים יתקבלו מארגונים לא ממשלתיים או ממשלתיים למחצה כמו הסוכנות היהודית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו