הסתיימה פגישת נתניהו וליברמן – יקימו צוות מו"מ

בתום פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, החליטו השניים על הקמת צוות שינהל את המשא ומתן הקואליציוני בין המפלגות • האם ליברמן ימונה לשר הביטחון?

בתום פגישה בת למעלה משעה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, נמסר כי הפגישה התנהלה ברוח טובה וכי הצדדים סיכמו על הקמת צוות שינהל את המשא ומתן הקואליציוני בין המפלגות.

מוקדם יותר היום, ערך יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן מסיבת עיתונאים בחדר סיעתו בכנסת והצהיר כי יהיה מוכן להתפשר על עמדותיו התקיפות בנושאי דת ומדינה, אם יצטרף לקואליציה בה חברים כעת גם המפלגות החרדיות.

ליברמן טען כי עד כה לא קיבל הצעה רשמית להצטרפות לממשלתו של בנימין נתניהו, וכי כל מה שנטען שהוצע לו הוא בגדר שמועות. "אין כאן עניין אישי, ואם אנחנו נקבל מענה לאותן סוגיות מרכזיות שדיברנו עליהן אז יש על מה לדבר".

לדבריו, "אם זה נכון שהוצע ביטחון, עונש מוות ורפורמה פנסיונית – זו הצעה רצינית, בהחלט מכובדת, ויש על מה לדבר. אם יתקשרו ויעבירו מסר ישיר על בסיס כל מה ששמענו בתקשורת ולא רק הדלפות בעילום שם שבאות להלבין את כניסת מפלגת העבודה, אז יש על מה לדבר. אבל אנחנו לא נדבר במשא ומתן באישון לילה ודילים באפלה".

בעבר דרש ליברמן גם את חוק הזוגיות, חוק צוהר וביטול התיקון לחוק הגיוס. היום הוא כבר נשמע אחרת. במסיבת העיתונאים אמר: "לגבי דת ומדינה – העמדות שלנו ברורות, וברור לנו שגם מפלגות חרדיות הן בקואליציה. לכן ברור לנו שאנחנו מדברים על דברים סבירים, על רצון טוב אם הוא קיים".

לפני תחילת הפגישה עם ליברמן, נפגש נתניהו עם שר הביטחון משה יעלון. על פי מקורבים לנתניהו, יעלון עודכן בפגישה כי יציעו את תיק הביטחון לאביגדור ליברמן בתמורה להרחבת הקואליציה. בסביבת יעלון הכחישו את הדברים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו