יעלון מגיב על הדחתו: איסתרא בלגינא קיש קיש קריא

בהתייחסות ראשונה להדחתו ממשרד הביטחון אמר יעלון: "מה זה מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב? אם אני צריך לתת עצת זהב, זה לא לאפשר עגל זהב, אלא להמשיך ולנווט על פי מצפן"

"ישנו איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות, שלי מובנות מאליהן. אם הייתי צריך לתת עצת זהב, זה לנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת", אמר יעלון היום ביום עיון מסלול נח"ל בקרייה, על רקע הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את תיק הביטחון ליו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן.

הוא אמר כי בתקופה האחרונה הופתע מתופעות בחברה הישראלית, על אף שהתעסק גם בטיפול בטרור היהודי ובתג מחיר. "אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי, אלה שיוצאים ובקול רם תוקפים את הערכים הבסיסיים. אני משוכנע שהרוב השפוי לא שם, אבל איסתרא בלגינא קיש קיש קריא, כלומר אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול, אבל האבן כבר לא קטנה".

לדברי יעלון, "עצם העובדה ששליחי ציבור מתבטאים באופן שאולי רוצה לשרת קולות מסוימים בחברה אבל תוך איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות שלי מובנות מאליהן, אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי", הוסיף.

יעלון לא התייחס באופן ישיר לכוונה למנות את אביגדור ליברמן לשר הביטחון אך אמר: "בעבר היה ביטוי 'האמת תורה דרכה', ואני מאמין גדול בזה. גם אם נראה שמשלמים מחירים לטווח קצר – זה לא פופולרי, לא פופוליסטי, יש סקרים כאלה, יש סקרים אחרים – אינני מאמין בזה".

"נשיאנו לשעבר אמר: סקרים הם כמו בושם, זה מריח טוב ומתפוגג מהר. ניווט על גבי מצפן הוא שריר וקיים, וגם שאלה של מנהיגות. מה זה מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב? יש המון אירועים בהיסטוריה מהסוג הזה, ולכן אם אני צריך לתת עצת זהב, זה לא לאפשר עגל זהב, אלא להמשיך ולנווט על פי מצפן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו