כבר לא הכי גבוה

בניין האמפייר סטייט (Empire State Building) - הגבוה ביותר בעולם מאז נפילת בנייני התאומים, יאבד את התואר בשבוע הבא

בניין האמפייר סטייט בניו-יורק שהיה הגבוה ביותר בעולם, ייאבד בשבוע הבא את תוארו כאשר הבניין החדש שנבנה כעת במקום בנייני התאומים יעבור אותו בגובהו.

בניין אמפייר סטייט (באנגלית: Empire State Building), נקרא על שם כינויה של מדינת ניו יורק "מדינת האימפריה". גורד השחקים בניו יורק נמצא בצומת השדרה החמישית ורחוב 34.

קרא עוד:

[postim]

גובהו 381 מטר (עם התורן בראשו, 436 מטר) ובו 102 קומות. הבניין נחנך באופן רשמי ב־1 במאי 1931, ונטל את תואר הבניין הגבוה ביותר בעולם מבניין קרייזלר, שנשא בו עד אז.

במשך שנים רבות היה בניין אמפייר סטייט הבניין הגבוה ביותר בעולם, עד לבניית מגדלי התאומים ב-1972. לאחר קריסתם בעקבות פיגועי 11 בספטמבר 2001, שב להיות הבניין הגבוה ביותר בניו יורק. האנטנה שבו הייתה מיועדת לעגינה של ספינות צפלין, אך כיום היא משמשת לשידורי רדיו.

בבניין אמפייר סטייט יש 6,500 חלונות, 73 מעליות ו-1,860 מדרגות מפרידות בין מפלס הרחוב לקומה 102 בראש הבניין, שבה ממוקמת מרפסת תצפית ציבורית המאפשרת לצופים לראות את נופה של העיר והיא יעד מועדף על תיירים.

בלילות, מאירים זרקורים צבעוניים את ראש המגדל. התאורה נקבעת בהתאם לתקופה או לאירועים מיוחדים; במשך כמה חודשים לאחר חורבן מגדלי התאומים, האירו את הבניין בצבעי אדום, לבן וכחול.

בניין האמפייר סטייט. צילום: ויקיפדיה

בניין האמפייר סטייט בניו יורק (צילום ויקיפדיה)

בבוקר יום שבת ה־28 ביולי 1945 התנגש בטעות מפציץ בצדו הצפוני של הבניין בקומה ה־79. האש שפרצה בעקבות כך כובתה לאחר 40 דקות. בתאונה זו נספו 13 אנשים.

מטפס עירוני צרפתי, אלן רוברט, אשר השתמש רק בידיו וברגליו וללא אמצעי בטיחות מסוג כלשהו, הצליח לטפס על הבניין כל הדרך למעלה בשנת 1994.

כאמור, בשבוע הבא תושלם בנייתם של הקומות הגבוהות בבניין שמחליף את בנייני התאומים ובכך הוא יעבור את בניין האמפייר סטייט. בשנת 2013 צפויה בנייתו של הבניין להסתיים.

הבניין שהחליף את מגדלי התאומים. צילום: JDN

הבניין במקום בנייני התאומים (צילום JDN) (1) הבניין במקום בנייני התאומים (צילום JDN) (2) הבניין במקום בנייני התאומים (צילום JDN) (3) הבניין במקום בנייני התאומים (צילום JDN) (4) הבניין במקום בנייני התאומים (צילום JDN) (5) הבניין במקום בנייני התאומים (צילום JDN) (6) הבניין במקום בנייני התאומים (צילום JDN) (7) הבניין במקום בנייני התאומים (צילום JDN) (8) הבניין במקום בנייני התאומים (צילום JDN) (9) הבניין במקום בנייני התאומים (צילום JDN) (10) הבניין במקום בנייני התאומים (צילום JDN) (11)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה

good

WOW

אמריקה חוזרות לעצמה!!!! A1

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו