מלכיאלי: למה פקחים יהודים מחלקים דו"חות בשבת?

חבר מועצת העיר מטעם ש"ס דורש ממנכ"ל העירייה: "חובה לרענן נהלים שפקחים יהודים לא ילכו בשבתות לתת דו"חות לחנויות הרומסות את קדושת השבת"

בצל הדיונים בבית משפט על חוקיות הקנסות הנתינות ע"י פקחי עיריית ירושלים למרכולים הפתוחים רח"ל בשבתות ובחגים במרכז העיר, החלו להגיע עדויות מיהודים שומרי תורה ומצוות המתגוררים במרכז העיר כי פקח יהודי הצטרף לצוות הפקחים של העירייה המחלקים התראות וקנסות לחנויות הפורצות את גבולות שמירת השבת. בד בבד, התפרסמה ידיעה בעניין בעיתונות המקומית של הציבור הכללי בירושלים.

לאור כך, פנה חבר מועצת העיר וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מיכאל מלכיאלי במכתב למנכ"ל העירייה אמנון מרחב: "אם התלונות אכן נכונות, הרי שפעילות זו סותרת מיניה וביה את פעולות האכיפה של עיריית ירושלים. לא יתכן כי תאכף שמירת השבת תוך כדי חילולה בריש גלי".

מלכיאלי מבקש במכתבו, אבקשך לבדוק את הטענות, לרענן את הנהלים, להורות לכל הנוגעים בדבר שאין להפעיל פקחים יהודים לפעולות אכיפה בשבת קודש בשום אופן ולדאוג שהוראה זו אכן תכובד.

בד בבד, קורא חבר המועצה מלכיאלי להנהלת העירייה להמשיך ואף להגביר את האכיפה והענישה נגד פורצי גדרות שמירת השבת בעיר, כראוי לפלטרין של מלך, תוך כיבודה של השבת ולא תוך חילולה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו