פה אחד: הממשלה אישרה את מינוי ליברמן לשר הביטחון

לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן הביא לפשרה ולהסרת הווטו של השר נפתלי בנט להתנגד לצירוף ישראל ביתנו לקואליציה, אישרו שרי הממשלה פה אחד את מינויו של ליברמן לשר הביטחון

שרי הממשלה אישרו פה אחד את מינויו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן לשר הביטחון. כן אישרו את מינויה של חברת הכנסת סופה לנדבר לשרת הקליטה וצחי הנגבי, לשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה.

בכך באה לסיומה הסאגה הארוכה שנפתחה לאחר שליברמן אמר פומבית כי לא יסרב להצעה מצידו של נתניהו להצטרף לקואליציה, כאשר הצהרתו באה לאור התחממות המגעים בין הליכוד למחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג.

בהמשך התגלו מספר קשיים. תחילה התעקש ליברמן לקבל תקציב מיוחד לפנסיות לעולים. במשרד האוצר התעקשו ורק כעבור מספר ימים של מתח במערכת הפוליטית, הושגה פשרה וכלל האוכלוסייה תהנה מתקציב הפנסיות.

בשלב זה הגיע יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט בדרישה למנות מזכיר צבאי לשרי הקבינט. בנט איים כי במידה ודרישתו לא תתקבל, יצביעו חברי מפלגתו נגד צירוף ישראל ביתנו לקואליציה.

הלילה, בפשרה שהשיג שר הבריאות יעקב ליצמן נקבע כי שרי הקבינט יקבלו עדכון חודשי ובכך נסללה הדרך להרחבת הקואליציה. בתום הצבעה, התברר כי שרי הממשלה אישרו פה אחד את שורת המינויים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו