מדוע מסרב משרד ראש הממשלה לפרסם חשבוניות?

לפני כחמישה חודשים הורה בית המשפט למשרד ראש הממשלה למסור לתנועה לחופש המידע את החשבוניות • בתנועה טוענים כי ראש הממשלה נוקט תרגילים משפטיים מופרכים כדי להתחמק מפסק הדין

בחודש יולי 2015 הגישה התנועה לחופש המידע עתירה לבית המשפט בבקשה לפרסם את חשבוניות מעון ראש הממשלה לשנת 2014. בינואר האחרון פסק בית המשפט כי על משרד ראש הממשלה להעביר לתנועה את החשבוניות בתוך 90 יום.

באותם 90 הימים, יכול היה משרד רה"מ לערער או להגיש בקשה לביטול פסק דין, אך במקום זאת המתינו אנשי המשרד לתום 90 הימים והגישו בקשה לדחיית פסק הדין ולהוספת נתניהו עצמו כצד ג' – כמי שנפגע ממסירת המידע.

"עם כלות מלאכת האיסוף, התחוור למשיב, כי החשבוניות מושא העתירה כוללות, בין היתר מידע הכולל פרטים על אודות ראש הממשלה ובני ביתו, אשר מסירתם עלולה לפגוע בו", נכתב בבקשה. בשל כך פנה ראש הממשלה נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לעכב את מסירת המידע שעלול לפגוע בפרטיות של ראש הממשלה ומשפחתו.

בתנועה לחופש המידע אומרים בתגובה, "לא ברור לעותרת מאין שואב המשיב עזות מצח לפנות בשלב זה אל בית המשפט, שהרי המשיב עצמו מודע להעדר הביסוס החוקי לבקשתו".

"ברור לחלוטין כי העתירה הנדונה סגורה זה מכבר ופסק הדין בה חלוט", הוסיפה התנועה. "המשיב מבקש כעת 'הזדמנות שנייה' להעלות טענות שהיה יכול להעלות משך 14 חודשים מאז הוגשה לו בקשת המידע נשוא עתירה זו. בקשתו מבוססת על תקווה שגחמה משפטית יכולה למצוא מענה בבית המשפט".

עו"ד רחלי אדרי, המייצגת בתיק את התנועה לחופש המידע, אומרת כי הבקשה החריגה של ראש הממשלה צריכה להדאיג כל אזרח. "בית המשפט הורה, בהסכמת משרד ראש הממשלה, למסור את החשבוניות לידי התנועה כבר לפני חמישה חודשים", ציינה אדרי. "ראש הממשלה נוקט בתרגילים משפטיים מופרכים במאמץ להתחמק מביצוע פסק דינו של בית המשפט".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "בסוגיה זו הוגשה בקשה לבית המשפט וההליך תלוי ועומד. המדינה תמסור את התייחסותה במסגרת ההליך, כמקובל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו