נעצר פעיל חמאס מהרצועה • "לארגון רשת מסועפת של מנהרות"

הותר לפרסום כי קטין שהיה חבר בזרוע הצבאית של החמאס נעצר בחודש שעבר לאחר שחצה את גדר המערכת • בחקירתו סיפק מידע על יחידת החמאס כמו גם על שיטות החפירה של הארגון

היום הותר לפרסום כי נער בן 17 מרצועת עזה, פעיל חמאס שעסק בעיקר בתחום המנהרות, נעצר בחודש שעבר לאחר שחצה את גדר המערכת לשטח ישראל. הנער היה חלק מגדוד בית לאהיא, והוא נעצר במבצע משותף לשב"כ, לצה"ל וליחידה המרכזית של המשטרה.

בחקירה עלו פרטים נוספים על פעילותו בזרוע הצבאית של הארגון, בהם הליך גיוסו, הקורסים וההכשרות שאותם עבר ומידע נוסף על פעילים רבים נוספים שפעלו יחד עמו בגדודי עז א-דין אל-קאסם.

בחקירה נחשף מידע ערכי על פעילות חמאס בצפון הרצועה ובעיקר על המנהרות ההתקפיות שלו. כמו כן, נמסר כי התקבל מידע על שיטות הפעולה של הארגון בחפירת מנהרות, על דרכי התקשורת במנהרות ועל מוקדי חפירה רבים שאמורים לשמש את לוחמי הנוחבה – יחידת העלית של חמאס – בזמן מלחמה בישראל וכדי לחדור לשטחה.

עוד נמסר בהודעת שב"כ כי מהחקירה עלה שחמאס פועל להקמת מנהרות שמחוברות למנהרות לחימה בעומק שטח הרצועה וכי הוא הקים ברצועה רשת מסועפת של מנהרות להעברת לוחמים תוך שימושן בלבד. הרשת כוללת חדרי מנוחה, שנועדו לשמש את פעילי הנוחבה בחירום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו