מ-ה-פ-ך: 14 שנות שלטון הסתיימו

14 שנות שלטון חברת 'נוקיה' במכירת טלפונים סלולריים הסתיימו ברבעון הראשון של שנת 2012 • השולטת החדשה: 'סמסונג'

במהלך הרבעון הראשון של 2012 שלחה סמסונג לחנויות כ- 94 מיליון טלפונים סלולריים בעוד נוקיה שלחה 82.7 מיליון מכשירים (בלבד). נתון זה הופך שלטון של 14 שנה מחברת 'נוקיה' לחסרת 'סמסונג', והיא מהיום "יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם". כך עולה ממחקר שערכה חברת Strategy Analytics.

קרא עוד:

[postim]

94 מיליון טלפונים סלולריים

על פי תוצאות המחקר, סמסונג שלחה לחנויות ברבעון הראשון של 2012 קרוב ל-94 מיליון טלפונים סלולריים – עלייה של 36 אחוז לעומת המשלוחים בתקופה המקבילה אשתקד, וזאת לעומת משלוח של 82.7 מיליון טלפונים של נוקיה שהגיעה למקום השני.

על פי המחקר, הביקושים לסמארטפונים מסדרת הגלקסי של סמסונג הם אלו שתרמו לכך שהחברה הציגה רווחים של 4.5 מיליארד דולר(!) ברבעון הראשון של השנה, ובכך עקפה אף את תחזיות האנליסטים.

סגרו את הפער בשווקים המתפתחים

על פי ההערכות עורכי המחקר, צימצמה סמסונג את הפער מנוקיה בשווקים המתפתחים – בעיקר בסין והודו.
'נוקיה' החזיקה בתואר "יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם" מאז שנת 1998 אחרי שלקחה את התואר מחברת מוטורולה (הזכורה לחלקנו).

'אנדרואיד' שולטטטט……

'נוקיה' דיווחה על הפסד תפעולי של 1.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2012 לאחר שנרשמה ירידה חדה בהיקף המכירות של הטלפונים מתוצרתה. הירידה במכירות נרשמה גם בסמארטפונים וגם בטלפונים 'הרגילים', וזאת לאור העלייה בפופולריות של הסמארטפונים שמריצים את מערכת ההפעלה "אנדרואיד" של גוגל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו