הקבינט יתכנס היום • נתניהו: "נפעל בתקיפות ובשכל"

הבוקר שאחרי הטבח בת אביב: הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הבוקר כדי לדון בתגובה לפיגוע. על הפרק: שלילת אישורי עבודה בישראל והגברת הצעדים הצבאיים ביו"ש • נתניהו בזירת הפיגוע: "אנחנו בעיצומה של תקופה לא פשוטה"

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הבוקר – לראשונה בעידן ליברמן – כדי לדון בתגובת ישראל לטבח בתל אביב. ההערכות הן כי עיקר ההחלטות יהיו סביב אישורי העבודה של הפלסטינים בישראל והחרפת התגובה הצבאית ביו"ש.

בהתאם להערכת המצב הביטחונית הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף פולי מרדכי, על הקפאת 204 היתרי הכניסה לישראל של בני משפחות המחבלים, בנוסף, הוקפאו היתרי הכניסה לכ- 83 אלף פועלים ואזרחים פלסטינים שניתנו כמחווה ע"י שר הביטחון הנכנס לרגל חודש הרמאדן. במקביל הוקפאו כל ההקלות שניתנו לתושבי עזה לחודש הראמדן, בדגש על ביקורי משפחות בישראל והיתרים לצאת לתפילות בהר הבית.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אמש בזירת הפיגוע והבטיח לטפל בנחישות ובחכמה בטרור. ״היה פה אירוע מאוד קשה של רצח בדם קר של מחבלים נפשעים. אני רוצה לשלוח קודם כל תנחומים למשפחות שעולמן חרב ברגע זה וכמובן גם איחולי החלמה לפצועים", אמר נתניהו.

בהמשך הוא שיבח את הגבורה של האזרח שבפעולתו כנראה הציל חיי אדם, כמו גם של המאבטחים שנטרלו את המחבלים, ואמר: "הם פעלו במהירות ובמיומנות".

נתניהו הוסיף: "קיימנו דיון על שורה של צעדים התקפיים והגנתיים שאנחנו ננקוט כדי לפעול מול התופעה החמורה הזאת של ירי. היא בהחלט מאתגרת אותנו ואנחנו ניתן לה מענה…אנחנו בעיצומה של תקופה לא פשוטה. אנחנו נפעל בתקיפות ובשכל".

תמונה ראשית:Photo by Emil Salman/POOL

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו