לילה סוער בחברון: ראש המועצה נפצע במהלך הריסת מבנים

הפינוי התרחש בגבעת גל הסמוכה לקרית ארבע • 2 תושבים שמחו נגד הפינוי ונעצרו יובאו במהלך היום לדיון בביהמ"ש בהמשך מעצרם • בהתיישבות מביעים אכזבה מההתנהלות של משרד הביטחון בראשות ליברמן

יהיו מי שיאמרו כי היה זה צפוי ויהיו מי שיאמרו כי לא היה זה תחת השפעתו, כך או אחרת בהתיישבות כבר יש מי שמביעים אכזבה מהתנהלות שר הביטחון אביגדור ליברמן ומציינים את הרס המבנים הלילה סמוך לקרית ארבע.

הלילה מעט לאחר חצות הגיעו כוחות גדולים לשכונת "גל" הסמוכה לקרית ארבע, כיתרו את האזור ופינו מאחד המבנים משפחה שהתגוררה במקום, הרס בית הכנסת של היישוב עוכב לאחר התערבות הדרגים הגבוהים.

במהלך ההרס פרצו עימותים בין הכוחות לעשרות צעירים שהתגודדו במקום ומחו על ההריסה הבלתי מוצדקת, במהלך העימותים אף נפצע קל בראשו ראש מועצת קרית ארבע מלאכי לווינגר שנכח במקום.

ביישוב מוחים על הרס המבנים, במיוחד לנוכח העובדה, כי הבתים שנהרסו מתוחמים בפנים ה"קו הכחול" של היישוב קרית ארבע, מה שבעצם מפריך את הטענות שהועלו ע"י המנהל האזרחי על חוקיות המבנה.

להלן לשון הודעת ארגון "חננו":

"הלילה הרסו כוחות צבא ומשטרה מספר מבנים בשכונת גל הסמוכה לקרית ארבע, במהלך ההרס נעצרו 2 תושבים אשר מחו כנגד ההרס.
תושבי השכונה מדווחים על אלימות רבה מצד כוחות הביטחון ועל פציעתם של מספר אזרחים שמחו במקום.
עו"ד עדי קידר מארגון חוננו העניק סיוע משפטי לעצורים. העצורים יובאו במהלך היום לדיון בבימ"ש השלום בירושלים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ"הבית היהודי" פרסם הודעה בתגובה להרס, בה נאמר: כי "הצעד המשמעותי הראשון של שר הביטחון הינו הריסת בית יהודי הלילה בקריית ארבע, מטריד מאוד, בפעם הבאה אסור לבית היהודי להיכנס לממשלה בלי תיק הביטחון!"

צילום: גרשון Elinson

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו