"אני קורא להמשיך לאסור על הח"כים את העליה להר הבית"

סגן השר יצחק כהן (ש"ס) תוקף בחריפות את הכוונה לאפשר לחברי הכנסת לעלות להר הבית: "הדבר אסור ע"פ ההלכה. אין מקום למציתי אש זרה ולמרעילי בארות מכל סוג שהוא"

"על הח״כים היהודים חל איסור הלכתי חמור לעלות להר והדבר מנוגד לפסקי הלכה רבים של גדולי הדורות. ובראשם מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצוק״ל": כך אומר הבוקר סגן שר האוצר, יצחק כהן, בתגובה לביטול האיסור על חברי הכנסת בענין העליה להר הבית.

כהן קורא לאסור גם על הנציגים הערביים את העליה להר. לטענתו, "הח״כים הערבים רובם אינם דתיים וכל מטרתם התססת השטח שגם כך נפיץ למדי".

"אני קורא לגלות אחריות ולהמשיך את האיסור על עליית חברי הכנסת להר הבית…הר הבית הוא לא אתר פוליטי ולא ״הייד פארק״ להתגוששות ולהתגרויות. הר הבית הקדוש הוא מקום מקדשנו הראשון והשני. ועליו יבנה בעז״ה הבית השלישי ומשום כך אין בו מקום למציתי אש זרה ולמרעילי בארות מכל סוג שהוא", דברי כהן.

כזכור, אמש דיווחנו כי ועדת האתיקה של הכנסת צפויה לאשר היום את האיסור על עליית חברי כנסת להר הבית – זאת לאחר שהדבר נאסר במשך 8 חודשים בשל חוות דעת משטרתית שקבעה כי יש בעליה זו כדי לגרום למהומות והתלקחות באזורנו.

בשבועות האחרונים העבירו גורמים בכירים במשטרה הערכת מצב מחודשת ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לפיה אין מניעה מעליית חברי כנסת למתחם הקדוש.

בערוץ 2 דווח כי בשבוע האחרון של הרמדאן יחזרו חברי הכנסת המוסלמים להר ולאחר מכן היהודים. יצוין כי הסיכום טעון אישור של ועדת האתיקה – שהטילה את האיסור מלכתחילה.

ח"כ יהודה גליק (הליכוד), פעיל הר הבית, הודה לראש הממשלה ולשר לביטחון הפנים על ההחלטה. ״אני קורא לכולם לשתף פעולה להפיכת המקום למרכז עולמי לשלום, פיוס ודו קיום", הוא כתב הערב.

יודגש כי העליה להר בימינו נאסרה ע״י רוב מנין ובנין של פוסקי הדורות האחרונים מכל החוגים והעדות.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו