חסר תקדים: הבית הלבן מתנגד להגדלת הסיוע לישראל

היחסים העכורים בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא אובאמה מגיעים לשפל היסטורי וחסר תקדים • מדובר בהתנגדות הממשל להגדלת "חבילת הסיוע הביטחונית להגנה מפני טילים", שכבר אושרה ע"י הקונגרס • בשדולה היהודית איפא"ק מביעים צער על ההודעה

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה הלילה כי הממשל החליט להטיל וטו על החלטת הקונגרס מהחודש שעבר על הגדלת הסיוע הביטחוני לישראל בתוכנית ההגנה מפני טילים, המופרדת מחבילת הסיוע הכוללת שמעניק הממשל לישראל.

מדובר בתוספת תקציבית של 445 מיליון דולר שדרשה ישראל מעבר להצעת הנשיא אובאמה, כחלק מההיערכות להגנה על גבולותיה עם ההתפתחויות השונות באזור.

בבית הלבן תקפו הלילה את ההחלטה והבהירו כי "אם ינסה הקונגרס לקדם את ההצעה שאושרה עלול הנשיא אובמה להטיל וטו על ההחלטה", יצויין כי בעצם ההעברת ההחלטה בקונגרס אושרו עבור מדינת ישראל תוספות תקציב בסכום כולל של כ-600 מיליון דולרים כאשר 270 מתוכם יועדו למטרות מחקר ופיתוח, 62 מיליון דולרים להמשך פיתוח מערכת כיפת הברזל כפי שהתחייב הנשיא ויתר התקציב למערכות הגנה נוספות כגון מערכת "שרביט קסמים" וטיל ה"חץ".

בשדולה היהודית איפא"ק הביעו מורת רוח מההחלטה וציינו בהודעה שפרסמו כי הם "מאוכזבים עמוקות מהודעת הממשל שביקרה את החלטת ועדת ההקצבות הביטחוניות לתקצב את שיתוף הפעולה להגנה מפני טילים בין ארצות הברית וישראל", לשון ההצהרה.

לפי שעה כל גורם רישמי בישראל טרם נתן את התייחסותו לדברים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו