דיווח: ביום ראשון הקרוב יחתם הסכם פיוס בין ישראל וטורקיה

לאחר שנות נתק ומתיחות ששיאה בפרשת המרמרה, יחתמו המדינות על הסכם שמטרתו לנרמל את היחסים בין המדינות. במרכז ההסכם: הבנות בסוגיית רצועת עזה

הסוף לנתק ולמתיחות: התקשורת הטורקית מדווחת הבוקר כי ביום ראשון הקרוב צפוי להיחתם הסכם פיוס בין ישראל לטורקיה. על פי הדיווח, בינלי יילדרים, ראש הממשלה הטורקי החדש הוא זה שמוביל את המגעים המתנהלים במהירות ובתכליתיות.

מהדיווח עולה כי משלחות של שתי המדינות ייפגשו ביום ראשון כדי להציג את פרטי העסקה, כשהנציג מהצד הישראלי יהיה יוסף צ'חנובר, מקורבו של ראש הממשלה, והנציג מהצד הטורקי יהיה תת שר החוץ, פרידון סינירליאגלו.

יצוין כי מדובר בתהליך מורכב שביום ראשון יהיה רק בשלביו ההתחלתיים, כשבסופו של התהליך המדינות יחזירו את השגרירים, יחזרו לשיתוף הפעולה הצבאי ושיתוף פעולה בנושא האנרגיה.

ואיך צפוי להיראות ההסכם? בטורקיה מדווחים על פשרה בנושא הסרת הסגר על עזה – הנושא שהיווה את הדרישה המרכזית של ארדואן. מצד אחד, ישראל תאפשר בניה טורקית של בית חולים ברצועה, כמו גם אספקת תרופות ואנשי סגל מטורקיה לבית החולים. טורקיה מצידה הסכימה שכל מוצר שנכנס לעזה – יעבור ראשית דרך נמל אשדוד לתורך פיקוח ביטחוני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו