בלחץ תושבים: הופסקו העבודות להקמת מכשול המנהרות מעזה

לאחר שדווח על התחלת העבודות להקמת גדר ביטחון לאורך גבול רצועת עזה, גדר שצפויה להיבנות לעומק עשרות מטרים ותהווה מכשול לאיום המנהרות על יישובי עוטף עזה - הופסקו העבודות בלחץ התושבים

רק בשבוע שעבר דווח על ההחלטה של הדרג המדיני לבניית גדר ביטחון בעומק עשרות מטרים, שתיבנה לאורך 60 הק"מ המפרידים בין רצועת עזה לישראל ובכך למגר את אחד האיומים האסטרטגיים הנשקפים מכיוון רצועת עזה, "איום המנהרות".

על פי הדיווח, בניית הגדר בעלות של למעלה מ-2 מיליארד שקלים אושרה ע"י רוה"מ ושר הביטחון וכי העבודות למעשה כבר החלו בפועל בחלקים מהתוואי.

אלא שהיום דווח כי בלחץ תושבים המתגוררים במספר קיבוצים בעוטף, הופסקו לעת עתה העבודות שרק עכשיו החלו.

המדובר בתושבי 2 קיבוצים הממוקמים על גבול עוטף עזה ומתנגדים בתוקף לבניית הגדר, התושבים מונים 2 סיבות להתנגדות הנחרצת. הטענה הראשונה אותה מציגים התושבים, נובע מהחשש, כי העובדה שהקיבוץ בו הם מתגוררים ממוקם אך מטרים ספורים מגדר הגבול, עלול באופן טיבעי להפוך את התושבים למטרה עבור ארגוני הטרור השולטים ברצועה, מה שיגרום לחייהם להפוך לסיוט במקרה שכזה.

הטענה הנוספת ממנו חוששים התושבים, מונע מהעובדה כי האנטנות הסלולאריות שיוצבו על פי התוכנית ע"י צה"ל, לכל אורך גדר הגבול, עלולה לעלות בבריאותם של התושבים באזור.

בקרב התושבים יש מי שמסב את תשומת הלב להודעת ארגוני הטרור כי ההתנגדות תפעל בכל האמצעים על מנת למנוע מצה"ל לממש את תוכניותיו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו