דרמה בבריטניה: ראש הממשלה קמרון התפטר מתפקידו

בעקבות החלטת אזרחי בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי, הכריז דיוויד קמרון, שהוביל את מחנה התומכים בהישארות באיחוד, על התפטרותו מהתפקיד • 52% בחרו לעזוב את האיחוד

הדרמה של החלטת אזרחי בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי, הובילה לדרמה פוליטית בהתפטרותו של ראש הממשלה דיוויד קמרון, אשר היה בראש מחנה התומכים בהישארות באיחוד.

במסיבת עיתונאים שכינס בבריטניה, אמר קמרון בהתייחס לתוצאות משאל העם על יציאה מהאיחוד האירופי כי "אזרחי בריטניה הכריעו בעד עזיבת האיחוד ויש לכבד את רצונם", והודיע בשידור חי על התפטרותו מהתפקיד.

הוא הוסיף כי ההחלטה לא התקבלה בקלות, אך יש לפעול בהתאם לרצון התושבים המשתקף בה. קמרון הוסיף כי יפעל להבטחת היציבות הכלכלית במדינה ולשמירה על התנאים שמהם נהנים אזרחי בריטניה בתנועה ובמסחר ביבשת.

"אני לא אהיה הקפטן שינהיג את המדינה ליעדים הבאים", אמר ראש הממשלה הבריטי הפורש שהסביר את המשמעויות הנלוות להחלטה שקיבלו הלילה רוב מקרב אזרחי בריטניה.

קרא בנושא:

אפקט בריטניה: בהולנד, צרפת, איטליה ופולין קוראים לפרוש מהאיחוד

טלטלה היסטורית: בניגוד לתחזיות – בריטניה הצביעה בעד פרישה מהאיחוד האירופי

אחרי ספירת כל הקולות במשאל העם בבריטניה עולה כי 51.9% מהבריטים תמכו בעזיבת האיחוד לעומת 48.1% שהתנגדו לפרישה. מדובר בכ-17.5 מיליון שהצביעו בעד פרישה לעומת כ-16 מיליון שתמכו בהישארות.

מהתפלגות התוצאות לפי גילים ניתן לראות כי הצעירים תמכו באופן מובהק בהישארות באיחוד, בעוד האזרחים המבוגרים התנגדו לו. מפילוח התוצאות עולה כי 75% מהאזרחים בני 24-18 הצביעו בעד הישארות, ורק 39% בגילאי 65 ומעלה השתייכו גם הם לאותו המחנה.

מנהיג מפלגת הימין העצמאי בבריטניה נייג'ל פראג' שתמך בהיפרדות מהאיחוד בירך על הכרעת העם ואמר כי "אני יכול לחלום עכשיו. הניצחון הוא לא רק למען עצמנו אלא לכל אירופה. היום, ה-23 ביוני, הוא יום העצמאות שלנו", הכריז.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו