בדנייפרופטורבסק שבאוקראינה חנכו רחוב חדש "שניאורסון"

הרחוב נקרא על שם הרבי מליובאוויטש זצוק"ל. הרב שמואל קמינצקי, סיפר: "הרעיון לתת לרחוב את שמו של הרבי, הגיע מאוקראינים שמכירים היטב את היסטוריית המקום, וגאים בה מאוד"

אירוע היסטורי התקיים בעיר דנייפרופטרובסק – בית ספר היהודי קיבל שם רחוב וכתובת חדשה. ראש העיר קיבל החלטה שהרחוב הזה, שממוקם בלב ליבה של העיר, יקבל את שמו של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל.

"זהו אירוע מעורר התפעלות עבור העיר כולה ועבור אוקראינה" אמר הרב שמואל קמינצקי, הרב הראשי לדנייפר וסביבותיה, במהלך טקס גילוי השלט. "אני רוצה להדגיש שהרעיון לתת לרחוב את שמו של הרבי, הגיע מאוקראינים שמכירים היטב את הסטוריית המקום, וגאים בה מאוד. היה זה האיגוד האוקראיני, שהתעקש שבעיר דנייפר, יהיה רחוב ע"ש רבי מנחם מענדל שניאורסון, והם אלו שהחליטו לתת את השם הזה לרחוב בו שוכן בית הספר היהודי הקרוי על שם אביו של הרבי, ר' לוי יצחק".

את גילוי הלוט ועליו הכתובת החדשה של בית הספר ביצעו הרב שמואל קמינצקי, שליח הרבי לדנייפר והרב הראשי לעיר וסביבותיה, יחד עם ראש הפדרציה היהודית באוקראינה ונשיא האוניברסיטה לבנות "בית חנה" בעיר, חבר בחבר הנאמנים של הקהילה היהודית בדנייפר, השליח הרב מאיר סטמבלר.

"בכל פעם שאתם מגיעים ללמוד בבית הספר הקרוי על שם רבי לוי יצחק, שנמצא ברחוב רבי מנחם מענדל שניאורסון, עליכם לזכור שהלימוד יהיה בצורה כזו שיגרום נחת לרבי ולאביו, וכן דעו שבלימודכם, אתם מהווים שליחים אמיתיים להפצת אור התורה והחסידות" אמר הרב קמינצקי בנאומו, "אני רוצה לציין שאנו חיים בעיר ששמה השתנה עכשיו, וברחובות ששמותיהם חדשים. שימו לב שיש כוח לכל מילה בדיבור וגם במחשבה והמילים משפיעות עלינו, בטוח אני שדיירי רחוב רבי מנחם מענדל שניאורסון ,יזכו לשפע ברכות ואושר בחייהם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו