הטרור בטורקיה: 36 הרוגים ולמעלה מ-150 פצועים

חברת התעופה הלאומית של טורקיה "טורקיש איירליינס", חידשה לפנות בוקר חלק ממערך הטיסות למדינה בתוכם מישראל ומארה"ב • במשרד החוץ מבהירים: קרוב לוודאי שאין ישראלים הרוגים

לפחות 36 נרצחו ו-147 נפצעו אמש במתקפת טרור קשה בנמל התעופה "אטאטורק" באיסטנבול – אחד מנמלי התעופה הגדולים בעולם, השלישי במספר הנוסעים באירופה.

כוחות הביטחון הטורקיים מסרו אמש כי שלושה מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם בטרמינל הבינלאומי בשדה התעופה הגדול בטורקיה. ראש הממשלה בינאלי יילדירים אמר כי שלושת המחבלים פתחו באש לפני שפוצצו עצמם. על פי הדיווחים, הם ירו תחילה ברובי קלצ'ניקוב לכל עבר וייתכן שגם רימונים הושלכו.

הקונסול הישראלי באיסטנבול הודיע כי לא מצא ישראלים ברשימות הנפגעים שנבדקו מול הרשויות. גורם רשמי בטורקיה הודיע כי רובם המוחץ של הנפגעים הם אזרחי המדינה, אך יש בהם כמה אזרחים זרים.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי מתקפת הטרור נועדה להחליש את ארצו באמצעות רצח של חפים מפשע. "ברור שהמתקפה הזו לא בוצעה כדי להשיג משהו מלבד ליצור תעמולה נגד טורקיה באמצעות דם וכאב של אנשים חפים מפשע", נכתב בהודעה שהוציאה לשכתו.

בתוך כך, כשבע שעות לאחר פיגוע ההתאבדות שב נמל התעופה הבוקר לפעילות סדירה. בעוד שבכניסה לטרמינל הטיסות היוצאות ממשיכות עבודות הניקיון ושיקום הנזקים, כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי החל מהשעה 5:00 בבוקר כבר הותר לנוסעים להגיע לשדה התעופה, שהכניסות אליו תוגברו בכוחות משטרה גדולים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו