מובארק חזר לבית המשפט- תומכיו יצאו להפגין

עשרות תומכים ומתנגדים התגודדו היום מחוץ לבית המשפט ביום שני של משפטו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק ובניו עלא וג'מאל. המשך הדיונים נקבע לאחר חודש הראמדן

עשרות תומכים של הנשיא המצרי לשעבר חוסני מובארק יצאו היום לכיוון בית המשפט שם נפתח הבוקר היום השני של דיונים במשפטו של הנשיא לשעבר מובארק והתעמתו עם יריביו של נשיא מצרים לשעבר, המפגינים יידו אבנים אחד על השני וכוחות הביטחון התערבו כדי להשליט סדר.
מובארק מואשם שהוא נתן את ההוראה של הרג המפגינים נגד הממשלה, בניסיון לדכא את ההתקוממות המצרי בפברואר.
מובארק הגיע שכוב באלונקה בתוך כלוב מלווה עם בניו עלא וג'מאל שהתייצבו לפני מיטתו כדי למנוע מהמצלמות לתעד את אביהם. אחרי הדיון מובארק הוסע בחזרה בסביבות השעה 12:30 על אלונקה בחזרה לבית החולים.
לפי דיוחח של ארגון אמנסטי, 840 בני אדם נהרגו ויותר מ -6,000 נפצעו ב -18 ימי ההתקוממות שהפילה את מובארק, והביא קץ לשלטונו של מובארק במשך כ-30 שנה.
יצויין כי מובארק הוא המנהיג הערבי הראשון מאז התחילו המחאות בעולם הערבי השנה שמופיע בפני שופט. נשיא תוניסיה זין אל עאבדין בן עלי נשפט בהעדרו לאחר שהודח בחודש ינואר ונמלט לסעודיה.
השופט אחמד רפעת החליט היום שהמשך הדיונים בבית המשפט תתקיים רק לאחר חודש הראמדן בחמשה לספטמבר ואז מתוכנן לשמוע את עדותו של מובארק בן ה-83 תינתן לו הזדמנות לשטוח את גרסתו לאירועי ההתקוממות העממית. מספר עיתונים במצרים דיווחו בימים האחרונים כי מובארק כבר שוקד על כתיבת זיכרונותיו.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו