נסללה דרכה של קלינטון לבית הלבן – אין אישום בפרשת המיילים

המתמודדים מול קלינטון קיוו להשתמש בפרשת האימיילים במירוץ לבית הלבן, אך ראש ה-FBI קבע כי אין מקום לכתב אישום • "היו פזיזים ורשלניים בטיפול באימיילים, בהם הועבר גם חומר סודי ביותר"

ראש ה-FBI ג'יימס קומי הודיע הערב במסיבת עיתונאים כי חקירתה של מזכירת המדינה לשעבר הסתיימה וכי "לא נמצאה כל כוונה פלילית במעשיה של הילרי קלינטון בפרשה".

עם זאת שרטט ראש ה-FBI תמונה חמורה לפיה קלינטון לא העבירה מיילים רבים לגורמי החקירה, וכי מיילים אף נמחקו מהשרת הפרטי שלה, ייתכן כי על ידי עורכי דינה. האם בכך הגיעה פרשיית המיילים אל סופה?

למרות המחדלים שמצא בהתנהלותה של קלינטון ויועציה, אמר קומי כי "לא מצאנו כוונה פלילית אצל קלינטון ויועציה, ולא מצאנו רצון לעבור על החוק. אני לא רואה פרקליט אחראי שבאמת יגיש אישום נגד קלינטון".

עם זאת הבהיר כי קביעה זו של ה-FBI לא אומרת שלא יהיו השלכות לממצאי החקירה וכי ההחלטה הבאה נמצאת בידי משרד המשפטים האמריקני. כך, שייתכן והפרשיה עדיין רחוקה מסיומה.

על פי ממצאי החקירה, קלינטון השתמשה בכמה שרתים פרטיים, ואף השתמשה בשרתים פרטיים גם בשהות במדינות אחרות, וכי יכול להיות שהמידע עבר לגורמים עוינים. "הילרי ויועציה טיפלו באופן רשלני במיילים והם לא היו צריכים להישלח בשרתים פרטיים", הצהיר.

פרשת המיילים הסודיים מלווה את קלינטון כבר יותר משנה, ומתנגדיה מקווים שהחקירות בעניינה יאלצו אותה בסופו של דבר לפרוש מהמרוץ לנשיאות. הפרשה התפוצצה כשסוכנות הידיעות AP גילתה שהיא נהגה להשתמש בעודה מכהנת כמזכירת המדינה בשרת אימייל ביתי במרתף של בית משפחתה בניו יורק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו