היועמ"ש חושף: בימים הקרובים יתחילו העבודות בכותל הדרומי

במכתב ששלח היועץ המשפטי לראש התנועה הרפורמית עם איסור לקיים מחר תיפלה ברחבה העליונה נכתב כי בימים הקרובים יחלו העבודות בכותל הדרומי, בחלק המיועד לרפורמים

בעקבות החלטת רב הכותל הגר"ש רבינוביץ לאסור את קיום תיפלת נשות הכותל ברחבת הכותל המערבי, החליטו הרפורמים לקיים את תיפלותיהם ברחבה העליונה של הכותל.

לפני חודש, קבע היועץ המשפטי של משרד הדתות, עו"ד ישראל פת כי ניתן לקיים את התיפלה ברחבה העליונה. היום, במכתב ששיגר למנכ"ל התנועה הרפורמית, גלעד קריב, הורה פת שלא לבצע את התיפלה המתוכננת למחר על ידי הארגונים הרפורמים ברחבת הכותל המערבי.

אך באותו מכתב עולה כי בניגוד לכל ההצהרות היפות על כך שמתווה הכותל הרפורמי לא ייצא אל הפועל בסופו של דבר, כבר בימים הקרובים עומדים להתחיל בעבודות במתחם הכותל הדרומי.

"הובא לידיעתנו", פותח עו"ד פת את מכתבו, "כי מחר, ר"ח תמוז, מתוכננת תפילה מעורבת ברחבת הכותל המערבי העליונה בה יקחו חלק מתפללים מהתנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית".

"בחודש האחרון התקיימו דיונים במשרד המשפטים בנושא שבנידון. בתוך כך, הובא לידיעתנו נוהל שהוציא רב הכותל והמקומות הקדושים לעניין תפילה ברחבה העליונה של הכותל המערבי. לפי הנוהל, הרחבה העליונה, ככלל, אינה מיועדת לתפילה וטקסים דתיים אלא לביקורים שוטפים, זאת בלי קשר לאופי התפילה או הטקס הדתי".

WhatsApp-Image-20160706-1

בהמשך הוא כותב: "להווי ידוע כי ממשלת ישראל קיבלה החלטה בעניין הסדרי התפילה בכותל המערבי, בגדרה הוחלט ליישם את דו"ח הצוות שמונה לבחון את הסוגיה. בהתאם להמלצות הצוות, רחבת הכותל העליונה, ככלל, לא תשמש לצרכי תפילה, אלא כמקום התכנסות ומעבר לרחבות התפילה".

כאן מגיע החלק המעניין במכתבו, כאשר הוא חושף כי "בהמשך להחלטת הממשלה, בימים אלה צפויות להתחיל להתבצע עבודות ברחבת הכותל הדרומית, בעזרת ישראל. עוד יצוין כי כבר כיום קיימת חלופה המאפשרת תנאים בסיסיים לתפילה בעזרת ישראל".

לסיום הוא כותב, "נוכח כל האמור, בכוונתנו לקבל החלטה כי לעת הזו, לאחר איזון בין כלל האינטרסים השונים הנצרכים לעניין, אין לקיים תפילה ברחבת הכותל המערבי העליונה, וכי ככל שמבוקש לקיים תפילה מעורבת, ניתן יהיה לקיימה בעזרת ישראל".

בתגובה לעצם האיסור לקיום התיפלה מסר בתגובה גלעד קריב: "מחר נתכנס כרגיל בכותל עשרות יהודים. מי שירצה להתפלל שיתפלל תפילת יחיד, מי שרוצה להתעטף בטלית שיתעטף ומי שרוצה לשיר יחד אז נשיר. אם הנוהל שפורסם יקבע גם ע"י היועץ המשפטי לממשלה אנחנו נעתור לבג"צ".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו